Beste
Ik ben op zoek naar een gebruiksvriendelijke manier om een rapport en query aan te passen volgens de gegevens die je op een bepaald moment wenst op te zoeken.
In mijn bestand maak ik gebruik van een meerkeuzelijst bij het veld categorie. Nu wil ik graag een rapport maken met de correspondentiegegevens erin. Omdat dit rapport gebruikt moet worden om voor verschillende gelegenheden een andere lijst af te drukken, moeten de gegevens geselecteerd worden op de categorie. Het probleem is dat wanneer ik de categorie.value gebruik, namen 2 keer in de lijst verschijnen omdat er meerdere categorieën bij 1 persoon kunnen zijn. Ik moet dus een selectie kunnen maken op het veld categorie zelf (dit kan in de query zelf door de categorieId in te vullen, maar dit is nogal omslachtig omdat je dan telkens de query moet aanpassen om het juiste rapport te hebben)
Een gemakkelijke manier om het rapport aan te passen zou zijn:
wanneer je het rapport opent, verschijnt er een dialoog pop up met een lijst waarin je meerdere categorieën kan aanvinken. Deze waarden moeten dan gebruikt worden om een selectie in het rapport te maken.
Hopelijk is mijn vraag een beetje duidelijk
In bijlage het ruwe ontwerp van de database. Ondertussen sta ik al een stuk verder, maar die database kan ik niet bezorgen omdat alle gegevens er al in zitten, maar de basis is dezelfde