Beste oplossers, als Acces - LEEK heb ik hulp nodig bij het bewerken/interpreteren van een database.
Het betreft een database met vertrouwelijke gegevens, ik kan de eigenlijke database dus niet toevoegen.
Ik maak wel een voorbeeldbestand aan.
Ik heb een database aangemaakt (uit een excel bestand) met een 9500 records & 40-tal velden.
De bedoeling is om deze database op te splitsen naar meerdere kleinere databases op basis van queries.
In de bijlage vind je in tabel 1 bvb de Masterdata terug.
Ik wil nu op kolom 2 een aantal query's doen naar bvb "De Bakker", "De Bak", ..., en alle rijen waarvan het veld "Naam" voldoet aan de zoekterm verwijderen uit de tabel Masterdata, en toevoegen aan de tabel "De Bakker".
Hetzelfde zou dan gebeuren voor "De Beenhouwer" - waardoor uiteindelijk enkel de entry's die niet voldoen aan de verschillende zoekopdrachten in de tabel Masterdata blijven staan.
Op deze manier hoop ik een eerste stap te zetten naar het creëeren van orde in de chaos van deze grote database.
Merk op dat de entry's in de tabel "Naam" niet voldoen aan een vast stramien, het kan dus goed zijn dat er hier nummers, speciale karakters e.d. door elkaar staan.
Deze werkmethode zal bijgevolg vermoedelijk ook niet volledig foutloos gebeuren, de foutjes kan ik handmatig wel corrigeren.
Indien mogelijk zou het ook gemakkelijk zijn dat ik de verschillende kleinere databases niet telkens handmatig moet aanmaken.
Zou er iemand mij op weg kunnen helpen / mij een pasklare oplossing kunnen aanbieden?
Alvast bedankt!
Mvg,
Times