Help!

PC-Problemen?
De vrijwilligers van Oplossing.be zoeken gratis met u mee!

Hulp bij posten

Recente topics

Auteur Topic: veld in formulier automatisch in vullen  (gelezen 2202 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline telelex

  • Nieuw lid
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
veld in formulier automatisch in vullen
« Gepost op: 02 januari 2012, 17:40:22 »
Veld in formulier automatisch invullen.
Ik heb een database met in het formulier een veld “gemeente” en een veld “Postcode”, graag zou ik het veld “postcode” automatisch laten in vullen als ik het veld “gemeente” heb in gevuld.
Het veld gemeente wordt uit een keuze lijst gehaald waarvan ik de gegevens haal uit een tabel genaamd “postcodes/gemeentes “haal ,waar beide gegevens in terug komen.
De gegevens in het formulier worden dan vervolgens weer opgeslagen in een tabel genaamd “Planning KAW”
Kan iemand me hier mee helpen ?
office2010

Offline dizzl

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.345
  • I've Upped my standards,now,up yours!
Re: veld in formulier automatisch in vullen
« Reactie #1 Gepost op: 02 januari 2012, 20:05:06 »
probleem is dat meerdere gemeentes voor een zelfde gemeente kunnen zijn.
Het is niet evident. Wat je wel kan doen is de keuzelijst met gemeentes filteren.

In bijlage een vb

Ik wist niet welke versie van office je had (vul je je profiel eens aan?) vandaar een mdb
Systeem  : Intel Core i5-4440 3.1Ghz, 3.1GHz 16Giga Ram 64Bits
Software : Windows 10 professional, Avira, Office 2016 Professional

 


www.combell.com