Hallo DDS,
Welkom op Oplossing.be
Eerst een raad: Maak van beide bestanden een kopie (in verkenner) en stop deze goed weg vooralleer je begint te stoeien met bestanden samenvoegen
Je schrijft:
Ik heb ... 2 excel documenten, waarvan eentje met formules is opgemaakt en de andere niet.
Ik maak hier uit op dat je eerste Excel gemaakt is, met alle gegevens, maar dat de resultaten handmatig ingevoerd zijn, klopt dit?
Ik veronderstel dat je in het tweede Excel die zelfde resultaten hebt verkregen door formules te gebruiken.
Als dit juist is, dan wil je waarschijnlijk (corrigeer mij als ik mis ben) een rapport maken waarin geen formules meer staan, maar wel de resultaten.
Als dit juist is, dan kan je het volgende doen om de formules te verwijderen zonder de resultaten te verwijderen:
Selecteer een cel waarin een formule staat, en klik op Ctrl + C (of Copy) en Klik daarna op Start, Klembord, Plakken,
"Waarden plakken", en druk op Enter.
Normaal moet de waarde van formule nu in de cel staan.
Je moet dit niet formule- per formule-cel doen, je kan een heel deel formule-cellen selecteren (Ctrl ingedrukt houden tijdens het aanklikken dan die cellen) en dan Kopie - Plakken->> Waarden plakken
Mocht ik mis zijn, geef dan wat meer details zodat we je beter kunnen helpen.
SoftAid