John Wings, welkom op dit forum.
Ik snap je vraag niet helemaal. Wil je een werkboek gaan maken met 12 werkbladen? Dus voor iedere maand een apart werkblad? Is het dan niet makkelijker om op ieder blad gewoon handmatig de nieuwe datum in te tikken?
Maar goed... u vraagt, wij draaien...
Waarschijnlijk zijn er veel methodes, maar deze schoot mij te binnen.
A
1 1-1-2007
2 1-2-2007
3 1-3-2007
4 1-4-2007
5 1-5-2007
6 1-6-2007
7 1-7-2007
8 1-8-2007
9 1-9-2007
10 1-10-2007
11 1-11-2007
12 1-12-2007
13 1-1-2008
14 1-2-2008
15 1-3-2008
Sheet1[Table-It] version 07 by Erik Van GeitRANGE FORMULA (1st cell)
A2:A15 =DATE(YEAR(A1),MONTH(A1)+1,DAY(A1))
[Table-It] version 07 by Erik Van Geit
Als je dus in ieder werkblad verwijst naar de cel in je 1e blad waar je je 'startdatum' in hebt staan, kan je verder gebruik maken van de formule zoals beschreven. (formule in cel A2 in het nederlands:)
=DATUM(JAAR(A1);MAAND(A1)+1;DAG(A1))
Klein beetje uitleg: In cel A1 staat de 'vaste' datum. In cel A2 (en verder) trek je de datum van cel A1 uit elkaar door gebruik te maken van de functies Year (jaar), Month (maand) en Day (dag). Omdat je alle onderdelen van de datum nu hebt gesplitst, kan je dus bij de maand 1 optellen (wordt dus maand 2, enz...). Via de functie Date (datum) voeg je alle onderdelen weer samen tot één leesbare datum.
Kan je hier iets mee?
Groet, Leo