Hallo nesocharis,
in bijlage een eenvoudig bestandje in Excel om je facturen te maken, en je eigen inkomende en uitgaande facturen te beheren.
Dit is evenwel geen boekhoudprogramma waarmee je de BTW- en belastingaangifte mee kan uitvoeren. Ik veronderstel dat als je beginnend bent als zelfstandige, je dit best aan een boekhouder over laat.
De roze vakken (zoals je eigen gegevens, je klantgegevens en BTW en rekeningen) moet je nog zelf invullen. De meeste cellen bevatten formules, en er staan macro's in VBA. Daar verander je dus best niets aan.
Maak eerst ook een map
C:/BOB/ aan, daar worden de facturen naar opgeslagen (als PDF) wanneer je op de knop "Factuur naar Mail" klikt.
Begin al eens in het tabblad Fac21, klik op de knop Nieuw Factuur en kies een
klant door op het gele vak te klikken, je ziet dan rechts een keuzepijl voor een keuzemenu van je klanten. De overige klantgegevens worden automatisch opgehaald.
De overige knoppen spreken voor zich.
De kleurtjes verwijder je als je gegevens aangepast zijn.
Je zal nog honderd vragen hebben, we zullen je graag verder helpen.
SoftAid