Beste Helpers en Oplossers,
Mijn probleem is alsvolgt:
Ik ben met de gedachten aan het spelen om zaken die ik nu al gebruik maar daarvoor diverse verschillende userforms gebruik dit, indien mogelijk, te bundelen tot 1 userform met gebruik van multipage. Allereerst heb ik getest of ik bij verschillende TAB's ook verschillende "Sheets" kon selecteren, dat kan dus heel goed met
Private Sub MultiPage1_Change()
If MultiPage1.SelectedItem.Index = 0 Then
ActiveWorkbook.Sheets(1).Activate
ElseIf MultiPage1.SelectedItem.Index = 1 Then
ActiveWorkbook.Sheets(2).Activate
ElseIf MultiPage1.SelectedItem.Index = 2 Then
ActiveWorkbook.Sheets(3).Activate
End If
End Sub
Nu wilde ik van die afgrijselijke grijze knoppen een beetje vrolijke bedoening maken, maar dat kan schijnbaar niet. Daarom wil ik die TAB knoppen laten verdwijnen, dat kan wel maar dan moet ik dus een oplossing hebben om die pagina's toch te laten verschijnen in mijn userform. Ik bedacht dus dat ik met "optionbuttons" buiten mijn multipage dat ook moet kunnen regelen, dus zetten ik er even drie op mijn userform. en schreef de volgende code hiervoor:
Private Sub ofactuur_BeforeUpdate(ByVal Cancel As MSForms.ReturnBoolean)
If OFactuur = True Then
MultiPage1.SelectedItem.Index = 0
ActiveWorkbook.Sheets(1).Activate
End If
End Sub
Private Sub OOMzet_BeforeUpdate(ByVal Cancel As MSForms.ReturnBoolean)
If OOmzet = True Then
MultiPage1.SelectedItem.Index = 1
ActiveWorkbook.Sheets(2).Activate
End If
End Sub
Private Sub OUren_BeforeUpdate(ByVal Cancel As MSForms.ReturnBoolean)
If OUren = True Then
MultiPage1.SelectedItem.Index = 2
ActiveWorkbook.Sheets(3).Activate
End If
End Sub
Gebruik ik de tabblad optie, die van de multipage, dan werkt alles naar behoren. gebruik ik de optionbutton dan selecteerd hij wel de juiste sheet in mijn werkboek, maar dan zakt de tab "factuur" in mijn multipage 1 of 2 plekken op en blijft de pagina daarin dus hetzelfde.
Wie o wie kan mij op weg helpen om dit op een juiste manier te doen?
Test bestand is bijgevoegd
Johan