Ik zou graag "uitgebreid filteren" in een excel-adreslijst en dat lukt me niet.
Is er iemand die weet hoe dat werkt ? Ik heb voor zover ik weet juist de instructies in de help-functie gevolgd maar het lukt niet. Waarschijnlijk doe is toch wel ergens iets fout , maar wat !
Ik zal even opgeven hoe ik het probeer:
Ik heb dus een adreslijst.
Op rij 1 staan de kolomnamen : (A)Voornaam , (B)achternaam , (C)adres, (D)postcode , (E)woonplaats, (F)tel. nr . enz.tot letter O
Dan moet ik volgens de instructies minstens 3 lijnen openlaten voor de criteria.Ik heb er 5 genomen. Dus rij 2 , 3 , 4 , 5 , 6 blijven open voor de criteria.Hiervan moet er één lijn , de laatste, leeg blijven , dus zonder criteria. Dat is dus lijn 6
Vervolgens moet men de kolomnamenlijst kopieren en plakken boven de gegevenslijst , dus zie kolomnamenlijst staat op rij 7.
Dan moet men aansluitend de gegevenslijst hebben , dus dat worden dan de rijen 8 t/m 195
Vervolgens moet in de rijen voor de criteria een gegeven ingevuld worden. bv. in rij 2 ,onder kolomnaam (E)woonplaats vul ik Antwerpen in.
Nu moet ik met de cursor nog een cel aanklikken in de lijst waarin gezocht moet worden. bv op rij 8 ,onder kolomnaam (A)Voornaam.
Dan ga ik naar data/ uitgebreid filteren. ER komt van een venstertje, waarin ik eerst " lijst in de cel filteren" aanvink. Dan in lijstbereik krijg ik $A$8:$O$195. In criteriumbereik zet ik $E$2:$E5.
Dan klik ik op OK.
Nu zou normaal enkel de lijst met de personen met woonplaats Antwerpen in de lijst moeten staan.
Maar er gebeurt helemaal niets Is er iemand die die functie ook gebruikt en weet hoe het werkt ?
dank bij voorbaat
Mowat