Help!

PC-Problemen?
De vrijwilligers van Oplossing.be zoeken gratis met u mee!

Hulp bij posten

Recente topics

Auteur Topic: Verbruiks registratie  (gelezen 2969 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Namy

  • Lid
  • *
  • Berichten: 77
  • Oplossing.be
Verbruiks registratie
« Gepost op: 01 september 2005, 08:20:11 »
 ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???
Wie kan mij op weg helpen om een personeels verbruik registratie te maken.
Het gaat om +/- 100 personen. Ik ben niet bekend met VBA maar wil het wel leren.
Wie durft deze uitdaging aan.

Alvast bedankt
Namy
GA-7VA Gigabyte Technology Co., Ltd., Radeon 9100 (QM), Windows XP, Prof, SP2, AMD Athlon(tm) XP 2000+, 512 MB RAM, HDD:80 GB, NTFS, Norton AntiVirus, Internet Explorer 6.0, Outlook Express

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 20.191
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re:Verbruiks registratie
« Reactie #1 Gepost op: 01 september 2005, 08:30:08 »
Hallo Namy,

"personeels verbruik registratie " zegt niet veel.
Je zal een duidelijke omschrijving moeten geven van wat er moet gebeuren, en liefst nog een voorbeeld formulier in bijlage meesturen.

Helderziende zijn we nog niet..  ;D ;D ;D

SoftAid
Maximum grootte bijlagen vergroot naar 4 MB
Dubbelposten, het posten op verschillende forums van dezelfde vraag, dient op
voorhand gemeld te worden, met een link naar het topic op de andere site.
Overtreding van deze regel kan bestraft worden met verbanning !

Offline barthold

  • Volledig lid
  • **
  • Berichten: 171
  • ExWorks.be: Free Excel tools.
Re:Verbruiks registratie
« Reactie #2 Gepost op: 01 september 2005, 08:37:38 »
Ja, kan inderdaad vanalles zijn... Zoals bijvoorbeeld verbruiksregistratie van het toiletpapier ;-)

Het kan ook zijn dat dat helemaal geen toiletpapier.... euh ik bedoel VBA aan te pas dient te komen ;-)

Voorbeeldje graag...

Bart
WinXP - Excel 2000/XP/2003

Offline Namy

  • Lid
  • *
  • Berichten: 77
  • Oplossing.be
Re:Verbruiks registratie
« Reactie #3 Gepost op: 01 september 2005, 09:57:42 »
Hoi SoftAid/Bart,

Nee het gaat niet om hoeveel rollen toilet papier men gebruikt!!!!.
Het gaat om dat een peroon recht heeft op een aan kledingstukken, en er om te zorgen dat ze niet boven die aantal komen wil ik dat registreren.

Alvast bedankt
Namy  
GA-7VA Gigabyte Technology Co., Ltd., Radeon 9100 (QM), Windows XP, Prof, SP2, AMD Athlon(tm) XP 2000+, 512 MB RAM, HDD:80 GB, NTFS, Norton AntiVirus, Internet Explorer 6.0, Outlook Express

Offline LucHeyndrick

  • Volledig lid
  • **
  • Berichten: 217
  • Oplossing.be
Re:Verbruiks registratie
« Reactie #4 Gepost op: 01 september 2005, 13:13:00 »
Gewoon een tabel maken, met 1 kolom met de datums; 1 kolom met de personeelsnamen; én 1 kolom met de gebruikte kledingstukken.

Daarvan maak je dan een gewone draaitabel.

Luc
Gelieve uw systeemgegevens in te vullen. Klik HIER voor meer informatie.

Offline Namy

  • Lid
  • *
  • Berichten: 77
  • Oplossing.be
Re:Verbruiks registratie
« Reactie #5 Gepost op: 01 september 2005, 20:07:44 »
 ::) ::) ::) ::)
Hoi Luc,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb het geprobeerd met een draaitabel maar dit is niet wat ik zoek.
Bij elke uitgaven van een kledingstuk moet ik ook een datum met referentienummer
toevoegen. Heb een voorbeeld gemaakt.
De bedoeling is dat ik ook kan toevoegen ver vervallen.

Bedankt vast voor de hulp

Namy
GA-7VA Gigabyte Technology Co., Ltd., Radeon 9100 (QM), Windows XP, Prof, SP2, AMD Athlon(tm) XP 2000+, 512 MB RAM, HDD:80 GB, NTFS, Norton AntiVirus, Internet Explorer 6.0, Outlook Express

Offline LucHeyndrick

  • Volledig lid
  • **
  • Berichten: 217
  • Oplossing.be
Re:Verbruiks registratie
« Reactie #6 Gepost op: 03 september 2005, 23:16:16 »
Ik blijf bij m'n idee dat je een gewone tabel moet maken.
Kolom met datum; Kolom met naam; Kolom voor elk kledingstuk (Indien dat mogelijk is, want ik twijfel er aan, vermits het heel wat kledingstukken zijn.)

In om het even welk programma (Excel; Access) wordt er met dergelijke tabellen gewerkt, omdat die veel beter hanteerbaar zijn.

En dan kan je door het bewerken; filteren; tellen enz. van dergelijke tabellen zowel in Excel als Access de gegevens presenteren zoals jij wenst.

Helaas is de oplossing voor uw probleem niet zomaar in één twee drie te geven.  Het gaat hem werkelijk om het ontwerp van een volledig bestand (Het idee alleen al hoe je moet beginnen, houd in dat ik een vergevorderd idee moet hebben hoe de zaak volledig op te lossen.)

Ik kan dit wel... het is tenslotte m'n werk.  Maar ik kan niet onmiddellijk een bruikbare oplossing voor u geven.  Ik kan dus enkel een tip geven in welke richting je moet zoeken.

Succes
Luc
Gelieve uw systeemgegevens in te vullen. Klik HIER voor meer informatie.

 


www.combell.com