Hallo Anne2018,
Welkom op Oplossing.be
Ik heb je voorstel even in een Excel-bestandje gezet, en als dusdanig zijn er weinig problemen.
Maar naar de toekomst toe, als je aan factuur F99 zit, lijkt het me veel gemakkelijker te werken met één werkblad, en alle gegevens daar in te geven, maar ... te werken met tabellen.
Waarschijnlijk is dit nieuw voor jou, maar je zal, na wat spelen met zo een tabel zien dat je er heel veel mee kan doen.
Sorteren kan je door het pijltje in de bovenste cel van een kolom te klikken, en in de lijst te selecteren op wat je wilt sorteren.
Wens je bijvoorbeeld te zien wat en wanneer er iets verkocht is van Product1 (info wat normaal op jou Blad1 staat) dan klik je in de kolom A op het pijltje van A1, en De-selecteer "Alles selecteren", dan selecteer je "Product1".
Met 2 waarden "Product1" in je lijst lijkt de winst van werken met tabellen beperkt, maar als er tientallen keren "Product1" verkocht is, dan is je overzicht veel duidelijker dan met verschillende tabbladen per product.
Ik heb kolommen ook opgemaakt met Voorwaardelijke opmaak.
Als je een cel selecteert, toont hij een pijltje rechts van de cel.
Je kan dit aanklikken en kiezen uit de keuzelijst. Werk bespaard.
Ik hang een voorbeeldbestandje aan met een Tabel. Bekijk het even, speel er mee, en laat maar horen wat je er van denkt.
Groeten,
SoftAid
@RedHead, ik had je idee ook al, en had het al uitgewerkt voor Anne2018. Hoop dat het je niet stoort dat ik het plaats