nonno,
je zit dus duidelijk met een infectie, sommige infecties zijn in staat je antivirus software uit te schakelen.
Alvorens het probleem verder bij Kaspersky te zoeken gaan we je systeem eerst volledig virusvrij maken.
Onderstaand al 2 stapjes te ondernemen aub (dus 2 logjes in je volgende bericht):
Malwarebytes:- Download en installeer MBAM vanaf deze site (klik). (De download start na 10 seconden)
- Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.
- Plaats een vinkje voor: "Update Malwarebytes Anti-Malware" en voor: "Start Malwarebytes' Anti-Malware".
- Klik daarna op "Voltooien".
- In het geval dat MBAM al op je systeem geïnstalleerd was en geopend is, kies dan het tabblad "Updates" en kies voor: "Controleer op updates".
- Indien een update gevonden wordt, zal deze gedownload en geïnstalleerd worden.
- Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan het tabblad "Instellingen", "Scanner instellingen".
- Kies hier bij de optie "Actie bij mogelijk ongewenste programma's (PUP)" voor: "Weergeven in scan resultaten - selecteren voor verwijdering".
- Kies vervolgens in het tabblad Scanner voor : "Snelle Scan", en klik daarna op "Scan".
- Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
- Wanneer de scan voltooid is, klik op O.K., daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
- Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, en klik daarna op: "Verwijder geselecteerde".
- Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.
Indien er de rootkit (TDSS) aanwezig is, zal MBAM vragen te herstarten. Doe dit dan ook.
MBAM zal na de herstart opnieuw scannen en de rootkit verwijderen.Het log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.
Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je O.K. moet klikken. Daarna zal het vragen om de computer opnieuw op te starten ... Sta dus toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.
- Hang het bewaarde MBAM-log
als bijlage aan je volgende bericht op het forum.
-
Hoe post ik een bijlage?
Download
HijackThis.exe
Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere PC en het bestand met een USB-stick overbrengen.Sla
HijackThis.exe op. Kies daarna voor "Uitvoeren".
HijackThis.exe wordt nu op je PC geïnstalleerd, standaard is dit in de map C:\Program files(x86)\Trend Micro\HijackThis\.....
Rechtsklik nu in de map ...\Trend Micro\HijackThis\... op het bestand HijackThis.exe en kies voor “
Als administrator uitvoeren".
Let op: Windows XP-gebruikers klikken hier op
"Uitvoeren" of
"Openen".
In het HijackThis-venster, klik op de knop "Scan". Als de scan is uitgevoerd klik je op dezelfde knop die nu veranderd is in "Save log".
Krijg je een melding "For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.Een Verkenner venster opent om het log op te slaan. Kies hier voor je Bureaublad en klik op de knop "Opslaan".
Hang dit hijacthis.log aan dit als bijlage in je volgende bericht.
Hoe post ik een bijlage ?)
Mvg,
Times