Help!

PC-Problemen?
De vrijwilligers van Oplossing.be zoeken gratis met u mee!

Hulp bij posten

Recente topics

Auteur Topic: nieuwe browser?  (gelezen 2250 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Dorus

  • Lid
  • *
  • Berichten: 18
nieuwe browser?
« Gepost op: 08 juni 2015, 12:13:10 »
sinds enkele uren heeft zich een onbekende browser op mijn pc geïnstalleerd.  CROSSBROWSE ik had er nog nooit over gehoord en wou dit dus verwijderen. Dat lukt niet. Telkens krijg ik de melding: please close all Crossbrowse windows and try again. al tien maal aal windows geclosed, maar geen succes. Wat is dit, Is dit een malware? war moet ik doen om dit te verwijderen? Dank bij voorbaat.

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 20.190
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: nieuwe browser?
« Reactie #1 Gepost op: 08 juni 2015, 12:31:30 »
Hallo Dorus,

Crossbrowse is een malware. Je kan deze best verwijderen door volgende:

MBAM (Malwarebytes' Anti-Malware)

  • Download en installeer MBAM vanaf deze site (klik). (De download start Automatisch)
  • Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.
  • Na de installatie verschijnt een snelkoppeling op je bureaublad. Klik er op en MBAM zal starten.
  • Een Update van de database wordt automatisch uitgevoerd.
  • Klik daarna op de knop: "Scan Nu >>".
  • In het geval dat MBAM al op je systeem geïnstalleerd was verwijder deze en download de bovenstaande versie.
  • Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
  • Indien er geen verdachte bestanden worden gevonden zal het programma dit aangeven, en kan je MBAM sluiten.
  • Als er door MBAM wel bedreigingen gevonden zijn, klik dan op de knop "Alles in Quarantaine plaatsen".
  • Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.

Indien er de rootkit (TDSS) aanwezig is, zal MBAM vragen te herstarten. Doe dit dan ook. MBAM zal na de herstart opnieuw scannen en de rootkit verwijderen. Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de computer opnieuw op te starten ... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Het log wordt automatisch bewaard door MBAM en je kan het terugvinden door op de "Historie" tab te klikken in het Hoofdmenu.
Kies links voor Programmalogboeken, DubbelKlik op de bovenste recentste regel met een type: Scanlogboek en in het volgend venster klik je op Exporteer ---> kies "txt-bestand (*.txt)", en geef het bestand een naam, bijvoorbeeld C:\MBAM-03-03-2015.txt
Hang dit txt-bestand aan bij je volgend bericht.


:) SoftAid :)             

Maximum grootte bijlagen vergroot naar 4 MB
Dubbelposten, het posten op verschillende forums van dezelfde vraag, dient op
voorhand gemeld te worden, met een link naar het topic op de andere site.
Overtreding van deze regel kan bestraft worden met verbanning !

 


www.combell.com