Hallo Nonno,
Wat
Samba552 bedoelt (sorry dat ik je de uitleg ontneem
) is een van de cloud storage oplossingen zoals
Dropbox (voorzien door Google). Je krijgt gratis 2 GB ruimte.
1/ voer het installatieprogramma uit en maak een Dropbox account aan. Er zal een 'dropbox' folder bijkomen op je pc (standaard in Mijn Documenten geloof ik, aanpasbaar).
2/ doe hetzelfde op de andere computers waar je bestanden wil delen
3/ log in op de Dropboxwebsite en kies 'Sharing' in het menu, maak hier een gedeelde map aan voor je facturen en nodig de mensen uit aan wie je toegang wil geven. Zij zullen een mail ontvangen om jouw gedeelde map aan hun Dropbox toe te voegen. Jij kan op elk moment hun permissies aanpassen (vb enkel lezen) of de toegang stopzetten.
4/ bewaar je facturen in de gedeelde map, het werkt net zoals elke andere folder op je pc.
Automatisch zal op de computers die jouw gedeelde map hebben staan de inhoud bijgewerkt worden. Jouw aanpassingen zijn doorgaans binnen de minuut zichtbaar (afhankelijk van de snelheid van je verbinding en de bestandsgrootte). Meer is er niet aan
.