Help!

PC-Problemen?
De vrijwilligers van Oplossing.be zoeken gratis met u mee!

Hulp bij posten

Recente topics

Auteur Topic: Norton (na migratie vanuit Bullguard)  (gelezen 2602 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline BlackDevil

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 1.031
  • Geslacht: Vrouw
  • veni vidi vici
Norton (na migratie vanuit Bullguard)
« Gepost op: 26 november 2023, 16:05:03 »
Goedenavond allemaal,

Desondanks mijn Bullguard-abo naar een verkeerd abo bij Norton is gemigreerd, het is betaald en ik moet het er nog zo’n 11 maanden mee doen…

Sowieso had ik bij Bullguard tal van functies die ik nu niet meer heb :-( en heb ik nu bij Norton tal van opties die ik totaal niet nodig heb, maar goed, het is nu zo.
Maar in mijn Bullguard-configuratie had ik, via het zeer gebruiksvriendelijke dashboard-paneel, alles zodanig ingesteld gekregen dat bepaalde bestanden en apps/progs nooit als ‘bedreigend’ mochten beschouwd worden en dat werkte dan ook perfect en gaf dan ook nooit problemen. En als er dan toch eens iets onterecht als ‘bedreigend’ werd gezien (dat nog niet in de witte lijst stond) had ik steeds zelf de optie om aan te geven wat er moest gebeuren.

Nu met Norton is er minstens één bepaalde app die steeds opnieuw verwijderd wordt en ik dus elke keer opnieuw moet gaan installeren. Ik heb thans de locatie van de  volledige map, van die betreffende app, bij ‘uitsluitingen’ geplaatst maar dat lijkt dus niet te werken en ook krijg ik duidelijk niet de optie om zelf te beslissen wat er moet gebeuren zoals ik dat bij Bullguard wél kreeg.

Waar en hoe moet/kan ik de correcte instellingen doen om te voorkomen dat bepaalde apps en/of bestanden, die onterecht als ‘bedreigend’ worden gezien, onmiddellijk verwijderd worden?

Het is best wel frustrerend om bijna dagelijks een bepaalde app opnieuw te moeten installeren…  :'(


Alvast dank op voorhand voor hulp/tips.

Groetjes,
BlackDevil
1) HP ProDesk (Windows 10 Pro Edu / Intel(R) Core(TM) i5-7500 CPU@ 3.40Ghz 3.41Ghz)
2) Laptop ASUS (Windows 10 Home / Intel(R) Core(TM) i3-3110M CPU@ 2.40GHz 2.40GHz)
Beide (RAM : 8,00 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor)
Extern (Seagate Backup+ Hub 6TB / Seagate BUP Slim 2TB / Seagate Expansion Desk 5TB / HP ENVY 6030e)
Bullguard Premium Protection / Office Pro Plus 2016 NL

Offline Montagnard

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.385
  • Geslacht: Man
Re: Norton (na migratie vanuit Bullguard)
« Reactie #1 Gepost op: 27 november 2023, 08:28:09 »
Hey,
na jarenlang Norton te hebben gebruikt hou ik het nu gewoon bij Windows Defender en gezond verstand....
maar elk zijn keus en die moet gerespecteerd worden dus ben even gaan zoeken en heb toch volgende gevonden, misschien kan je hier mee verder :
https://community.norton.com/en/forums/allow-applications-run

Mvg,
Arnold.

ps : Norton is ook niet meer wat het geweest is , bij iedere test van antivirus  programma's enz bij verschillende pc magazines komt telkens dezelfde naam naar voor  : Bitdefender.

Offline BlackDevil

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 1.031
  • Geslacht: Vrouw
  • veni vidi vici
Re: Norton (na migratie vanuit Bullguard)
« Reactie #2 Gepost op: 27 november 2023, 14:02:03 »
Hey Arnold,

Bedankt voor je reactie en tip.
Wat er in die link beschreven staat was exact wat ik gedaan had en toch bleef norton de app verwijderen...

En ja, eind jaren '90 hadden wij ook al eens norton geprobeerd en toen hadden wij letterlijk constant pc-problemen.
Zodra we norton eraf gegooid hadden waren onze pc-problemen opgelost dus namen we ons voor om nooit nog
gebruik te maken van norton.
Een tijdje later maakten we dan kennis met Bullguard en na een test-periode waren we zodanig tevreden dat we
sindsdien zweerden bij Bullguard. Ik was dan ook wat teleurgesteld toen ik vorig jaar ontdekte dat Bullguard
naar Norton gemigreerd werd maar wou norton het voordeel van de twijfel geven dat het in de laatste +20 jaar
vermoedelijk wel enorm verbeterd was. (ook was mijn abo bij Bullguard voor nog ruim een jaar betaald)
En ik moet eerlijk toegeven dat ik over het algemeen best tevreden ben, enkel vind ik dat de gebruiksvriendelijkheid
een pak beter kan en zou het toch wel iets makkelijker mogen zijn om tussen de verschillende pakketten te switchen,
Bij Bullguard kon ik dit steeds gewoon online in mijn account met enkele muisklikken...
Bij Norton lijkt dit een nogal complexe procedure te zijn. De uitleg op hun site is ook enorm onduidelijk en verwarrend.
Bij de migratie heeft norton mij automatisch het pakket "360 for gamers" gegeven terwijl ik de "360 deluxe" of "360 premium"
moest hebben. Ik heb bij de migratie ook nooit de mogelijkheid gekregen om al dan niet akkoord te gaan met hun geplande
keuze. Dus ja, dat laat best wel te wensen over.

Maar goed, heb uiteindelijk in mijn bedieningspaneel van Norton, mijn weg naar de quarantaine dan toch gevonden (een ware
doolhof) en daar het nodige gedaan... Ben eens benieuwd of de app nu echt gaat uitgesloten worden...

groetjes,
Bieke

P.S.: windows defender is in mijn geval (pc-gebruik) echt wel onvoldoende...
1) HP ProDesk (Windows 10 Pro Edu / Intel(R) Core(TM) i5-7500 CPU@ 3.40Ghz 3.41Ghz)
2) Laptop ASUS (Windows 10 Home / Intel(R) Core(TM) i3-3110M CPU@ 2.40GHz 2.40GHz)
Beide (RAM : 8,00 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor)
Extern (Seagate Backup+ Hub 6TB / Seagate BUP Slim 2TB / Seagate Expansion Desk 5TB / HP ENVY 6030e)
Bullguard Premium Protection / Office Pro Plus 2016 NL

 


www.combell.com