Help!

PC-Problemen?
De vrijwilligers van Oplossing.be zoeken gratis met u mee!

Hulp bij posten

Recente topics

Auteur Topic: plots (gedeeltelijk) technisch probleem specifieke website  (gelezen 2020 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline BlackDevil

  • Oplosser
  • ****
  • Berichten: 634
  • Geslacht: Vrouw
  • Oplossing.be
plots (gedeeltelijk) technisch probleem specifieke website
« Gepost op: 23 februari 2022, 12:12:37 »
Goedemiddag allemaal,

Zo nu en dan speel ik al eens een e-game op de website van e-lotto.
Toen ik gisteren nog eens eentje wou spelen kreeg ik midden het spel een foutmelding waardoor het
betreffende spel als 'openstaand' genoteerd staat.
Nu elke keer dat ik het 'openstaande' spel aanklik krijg ik de melding "het systeem heeft een fout aangetroffen, probeer het nogmaals".
Ondertussen heb ik gemerkt dat ik diezelfde foutmelding niet enkel bij dit specifieke spel heb maar ook bij sommige andere e-games, maar dus
zeker niet bij alle e-games. Daardoor vermoed ik dus dat het probleem op mijn computer zit. Ik heb sowieso via het contacformulier op e-lotto
met hen ook contact genomen maar omdat ik dus vermoed dat het probleem bij mij ligt wou ik hier toch eventjes navragen wat in dat geval de
oorzaak zou kunnen zijn en/of wat ik allemaal kan proberen om het opgelost proberen te krijgen.
Browsergeschiedenis en cookies verwijderen heeft niet geholpen.

Alvast dank bij voorbaat.

groetjes,
BlackDevil
Windows 10 Home / Intel(R) Core(TM) i3-3110M CPU@ 2.40GHz 2.40GHz / RAM : 8,00 GB (7,89 GB beschikbaar) / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / Intel(R) 7 Series Chipset Family SATA AHCIController / Qualcomm Atheros AR8161 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.30) / Qualcomm Atheros AR9485 Wireless Network Adapter / HGST HTS541010A9E680 / Seagate Backup+ Hub 6TB / Seagate BUP Slim 2TB / Seagate Expansion Desk 5TB / HP OfficeJet 3831
Bullguard Premium Protection / Office Pro Plus 2016 NL

Offline Montagnard

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 1.780
  • Geslacht: Man
Re: plots (gedeeltelijk) technisch probleem specifieke website
« Reactie #1 Gepost op: 24 februari 2022, 07:40:39 »
Dag,
het is maar gissen he maar als je de titel weet van je e-game laat dan eens je computer doorzoeken daar naar ? wel "verborgen bestanden" laten weergeven !.
misschien vind je ergens "overblijfselen" ? ergens moet iets zijn blijven hangen dat bij het opnieuw willen gamen die fout triggert ?.
Mvg,
Arnold.

Offline BlackDevil

  • Oplosser
  • ****
  • Berichten: 634
  • Geslacht: Vrouw
  • Oplossing.be
Re: plots (gedeeltelijk) technisch probleem specifieke website
« Reactie #2 Gepost op: 24 februari 2022, 09:41:33 »
Goeiemorgen Montagnard,

Dank voor je reactie. De voorgestelde zoekopdracht heeft echter niets opgeleverd.

Aanvankelijk dacht ik dat het probleem bij e-lotto zelf lag (vandaar dat ik met hen via hun contactformulier contact had genomen).
Maar toen ik dan zag dat andere spelers met diezelfde e-game net gewonnen hadden (en deze dus wel konden spelen) ging ik er van uit dat het probleem bij mij lag.
Eerst dacht ik dat het mijn browser was en verwijderde ik de cookies en browsergeschiedenis. Dit hielp niet. Toen ik ook in een andere browser de foutmelding kreeg
en het dus ook niet browser-gerelateerd was begon ik andere e-games te proberen. Bij sommige kreeg ik de foutmelding wél, bij andere niet.
Er zijn 2 groepen e-games op e-lotto, enerzijds de ‘krasbiljetten’ en anderzijds de ‘woohoo’-games.
Van de 58 ‘woohoo’-games heb ik er nu net 28 uitgetest en daarvan zijn er 12 die de bewuste foutmelding geven bij het willen openen ervan, de overige 16 kunnen
gewoon geopend en gespeeld worden.
Ik zie niet onmiddellijk een reden waarom de ene e-game wel geopend kan worden en de andere niet.
Het enige wat ik nog kan bedenken is dat er misschien één of ander component op de achtergrond niet meer werkt, een component dat voor de ene e-game wel nodig
is en voor de andere e-game niet.
In dergelijke materie ben ik echter totaal niet thuis.
Ik zal dus vrees ik gewoon moeten afwachten of ik al dan niet een antwoord krijg van e-lotto zelf en dan hopen dat zij de oorzaak/oplossing kunnen geven.

Nogmaals dank voor het meedenken.

Groetjes,
BlackDevil
Windows 10 Home / Intel(R) Core(TM) i3-3110M CPU@ 2.40GHz 2.40GHz / RAM : 8,00 GB (7,89 GB beschikbaar) / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / Intel(R) 7 Series Chipset Family SATA AHCIController / Qualcomm Atheros AR8161 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.30) / Qualcomm Atheros AR9485 Wireless Network Adapter / HGST HTS541010A9E680 / Seagate Backup+ Hub 6TB / Seagate BUP Slim 2TB / Seagate Expansion Desk 5TB / HP OfficeJet 3831
Bullguard Premium Protection / Office Pro Plus 2016 NL

Offline Montagnard

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 1.780
  • Geslacht: Man
Re: plots (gedeeltelijk) technisch probleem specifieke website
« Reactie #3 Gepost op: 24 februari 2022, 10:28:06 »
hey,
Ik heb een SSD waar enkel Windows en mijn programma's staan , (de grootte van de gebruikte opslag is dan ook maar 50Gb) , om de 14 dagen maak ik een "image" van deze SSD... , mijn "data" staat op een gewone HD...
gezien de geringe grootte duurt het nemen (en terugzetten) van een "image" bij mij maar 5 minuutjes..

dus dan is het 1ste wat ik doe als ik zulke problemen tegenkom (zoals U b.v.) is de laatste "image" terugzetten en kijken of het probleem nog bestaat, bestaat het nog dan is het browser/web/website gebonden , is het probleem weg dan hou ik bij wat er allemaal verandert is mocht het probleem zich opnieuw voordoen...

ik weet dat het misschien een beetje overdreven is om de 14 dagen maar ik heb al heel veel van die vervelende probleempjes opgelost daardoor , probleempjes die zich voordoen door het vele "experimenteren en uitproberen van zaken" .... ;D

Mvg,
Arnold.

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 19.532
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: plots (gedeeltelijk) technisch probleem specifieke website
« Reactie #4 Gepost op: 24 februari 2022, 11:33:50 »
Hallo black Devil,

start de PC eens op in Veilige modus en kijk of zich nog steeds hetzelfde probleem voordoet.

:) SoftAid :)             
Dubbelposten, het posten op verschillende forums van dezelfde vraag, dient op
voorhand gemeld te worden, met een link naar het topic op de andere site.
Overtreding van deze regel kan bestraft worden met verbanning !

Offline BlackDevil

  • Oplosser
  • ****
  • Berichten: 634
  • Geslacht: Vrouw
  • Oplossing.be
Re: plots (gedeeltelijk) technisch probleem specifieke website
« Reactie #5 Gepost op: 24 februari 2022, 12:00:24 »
Hey SoftAid,

Ook in veilige modus hetzelfde probleem.

groetjes,
BlackDevil
Windows 10 Home / Intel(R) Core(TM) i3-3110M CPU@ 2.40GHz 2.40GHz / RAM : 8,00 GB (7,89 GB beschikbaar) / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / Intel(R) 7 Series Chipset Family SATA AHCIController / Qualcomm Atheros AR8161 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.30) / Qualcomm Atheros AR9485 Wireless Network Adapter / HGST HTS541010A9E680 / Seagate Backup+ Hub 6TB / Seagate BUP Slim 2TB / Seagate Expansion Desk 5TB / HP OfficeJet 3831
Bullguard Premium Protection / Office Pro Plus 2016 NL

Offline Montagnard

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 1.780
  • Geslacht: Man
Re: plots (gedeeltelijk) technisch probleem specifieke website
« Reactie #6 Gepost op: 26 februari 2022, 07:57:57 »
Goedemorgen,
nog even op inpikken : heb je vroeger al zulke games gespeeld of heeft het probleem zich voorgedaan van zodra je bent begonnen met die e-games te spelen ?
indien je ze vroeger al speelde (zonder problemen ?) dan kan er door b.v. updates iets veranderd zijn...
Windows update ook de drivers , mogelijks zijn de video drivers ongevraagd ge-updated ?
misschien eens de drivers van de fabrikant downloaden en installeren ? en Windows tegenhouden om de drivers te updaten ?
je kan hier vinden hoe je het updaten van de video drivers tegenhoud : https://www.gigxp.com/disable-windows-10-graphics-driver-update/
misschien eens het proberen waard ?
Mvg,
Arnold.

Offline Montagnard

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 1.780
  • Geslacht: Man
Re: plots (gedeeltelijk) technisch probleem specifieke website
« Reactie #7 Gepost op: 26 februari 2022, 10:28:55 »
ik denk hier ook juist aan : al eens een andere browser geprobeerd ?  ik zie dat je werkt met "Bullguard" als beveiliging , al eens tijdelijk uitgeschakeld ? idem voor de Firewall ? kwestie van te elimineren....

Offline BlackDevil

  • Oplosser
  • ****
  • Berichten: 634
  • Geslacht: Vrouw
  • Oplossing.be
Re: plots (gedeeltelijk) technisch probleem specifieke website
« Reactie #8 Gepost op: 26 februari 2022, 13:03:56 »
Hey Montagnard,

Bedankt voor de bijkomende tips.
Ik speel al jaren zo af en toe eens e-games op de site van e-lotto, nooit eerder problemen gehad.
De dag dat het probleem zich voor het eerst heeft voorgedaan was dit midden mijn 6e spel van een specifieke e-game. Tem het 5e spel geen problemen, midden 6e spel een foutmelding en sindsdien krijg ik bepaalde e-games niet meer geopend. Sommige gaan probleemloos open en bij een groot deel krijg ik altijd diezelfde foutmelding.

Zoals reeds in mijn eerdere berichten vermeld heb ik hetzelfde probleem in meerdere browsers. Mijn standaard browser 'Chrome' maar ook in 'Edge' en in 'Firefox' ervaar ik hetzelfde probleem.

Het enige wat ik nog kon/kan bedenken is zoals ik in een eerder bericht reeds vermelde dat er ergens één of ander component (dat voor sommige e-games wél en andere e-games niét noodzakelijk is) corrupt is geraakt. En met component bedoel ik dan drivers, services, besturingselementen, of dergelijke.
Ik zal dan ook jouw vermelding inzake drivers zeker nader bekijken.

groetjes,
BlackDevil
Windows 10 Home / Intel(R) Core(TM) i3-3110M CPU@ 2.40GHz 2.40GHz / RAM : 8,00 GB (7,89 GB beschikbaar) / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / Intel(R) 7 Series Chipset Family SATA AHCIController / Qualcomm Atheros AR8161 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.30) / Qualcomm Atheros AR9485 Wireless Network Adapter / HGST HTS541010A9E680 / Seagate Backup+ Hub 6TB / Seagate BUP Slim 2TB / Seagate Expansion Desk 5TB / HP OfficeJet 3831
Bullguard Premium Protection / Office Pro Plus 2016 NL

Offline Montagnard

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 1.780
  • Geslacht: Man
Re: plots (gedeeltelijk) technisch probleem specifieke website
« Reactie #9 Gepost op: 27 februari 2022, 07:38:47 »
Goedemorgen,
het enigste wat ik nog kan aanbevelen is het installeren van een Codec pack : http://www.codecguide.com/download_kl.htm
er zijn daardoor al heel veel problemen mee opgelost geweest , ik vind het niet meer terug maar heb hier op ons forum een tijdje geleden ook iemand mee kunnen helpen....
Mvg,
Arnold.

Offline BlackDevil

  • Oplosser
  • ****
  • Berichten: 634
  • Geslacht: Vrouw
  • Oplossing.be
Re: plots (gedeeltelijk) technisch probleem specifieke website
« Reactie #10 Gepost op: 27 februari 2022, 13:34:25 »
Hey Montagnard,

Het installeren van het codec pack heeft jammer genoeg het probleem niet opgelost.

Toch wil ik je bedanken voor het bezorgen van die link.
Het is namelijk zo dat wij hier reeds jaren gebruik maakten van dit codec-pack maar toen ik vorige maand
mijn HDD verving door de SSD was dat het enige wat ik nog niet opnieuw geïnstalleerd had omdat ik het
eerlijk gezegd gewoon 'vergeten' was.

Wat mijn resterend probleem betreft heb ik nu ook geen idee meer wat de oorzaak zou kunnen zijn.
De laatste update die windows heeft gedaan dateert van 18-02-2022 maar ik heb het probleem pas
ervaren op 22/02/2022, dus vier dagen later... en tijdens die vier dagen heb ik gewoon probleemloos
kunnen spelen.

Nogmaals ontzettend bedankt voor het meedenken.

groetjes,
BlackDevil
Windows 10 Home / Intel(R) Core(TM) i3-3110M CPU@ 2.40GHz 2.40GHz / RAM : 8,00 GB (7,89 GB beschikbaar) / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / Intel(R) 7 Series Chipset Family SATA AHCIController / Qualcomm Atheros AR8161 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.30) / Qualcomm Atheros AR9485 Wireless Network Adapter / HGST HTS541010A9E680 / Seagate Backup+ Hub 6TB / Seagate BUP Slim 2TB / Seagate Expansion Desk 5TB / HP OfficeJet 3831
Bullguard Premium Protection / Office Pro Plus 2016 NL

 


www.combell.com