Als je de helpdesk van Telenet gaat bellen, zullen ze waarschijnlijk (dit is vooral afhankelijk van wie je aan de lijn hebt) de raad geven om uw ouwe router weg te nemen. Om het bereik van de Telenet modem te verbeteren zullen ze u ook een aantal kanalen laten uittesten todat er eentje is met (iets) betr bereik.
Als u hiermee niet tevreden bent zullen ze u een extender of een powerlan met wifi aansmeren.
Maar dat is echt NIET nodig.
Waarschijnlijk zit het probleem gewoon in de identieke IOP RANGE van zowel de telenet meodem als van uw router. EN bovendien hebben die waarschijnlijk dezelfde gateway. (12.168.0.1 of 192.168.1.1 als gateway en de range 192.168.0.XXX of 192.168.1.XXX) en dat werkt heus niet (of niet goed)
Dus eenvoudig, zet uw router in een andere range, kijk even in de handleiding hoe dit moet.
Sluit dan alle apparaten aan op uw router zodat je een goed werkende netwerk hebt.
een andere modelijkheid is om uw rourter in te stellen als acces point, maa niet alle routers kunnen dir en, hier heeft u zeker de handleiding van uw router nodig.
U kan ook de hele rommel van telenet via mijn telenet uitzetten, maar dan zet u ook uw HOMESPOT uit met als gevolg dat u geen toegan meer heeft tot de gratis Home en Hotspots van telenet.
Indien u de range van uw router niet kan verzetten (is soms zou bij oude routers) dan kan u de range van uw telenet modem-router verzetten, van 192.168.0.XXX of 192.168.1.XXX naar 192.168.XX.XXX want 192. & 168 zijn meestal niet an te passen
Groetjes
Z