Help!

PC-Problemen?
De vrijwilligers van Oplossing.be zoeken gratis met u mee!

Hulp bij posten

Recente topics

Auteur Topic: probleem na plaatsing nieuwe modem (telenet)  (gelezen 2673 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline peceloog

  • Lid
  • *
  • Berichten: 14
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
probleem na plaatsing nieuwe modem (telenet)
« Gepost op: 04 april 2023, 08:07:24 »
hello forum

Telenet heeft een nieuwe modem geplaatst daar mijn oude modem niet meer goed werkte

Daarbij kreeg ik stickers met een nieuwe netwerknaam plus een nieuwe veiligheidscode of wachtwoord

Mijn vraag nu hoe breng ik de nieuwe netwerknaam en code op mijn laptop en hoe verwijder ik mijn oude netwerknaam

U moet weten dat ik met windows 10 werk

Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk is

Dank bij voorbaat om mij te willen helpen

Met voorname groet

Johny vermeire

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 19.677
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: probleem na plaatsing nieuwe modem (telenet)
« Reactie #1 Gepost op: 04 april 2023, 15:13:38 »
Hallo peceloog,

als Telenet een nieuwe modem plaatst (wegens defecte modem) dan moet de technieker deze ook volledig installeren en je windows initializeren:
------------------------------------------------------------------------------------------
Wat doet onze installateur?
De installatie zelf

De Telenet-installateur plaatst je modem en netwerkverdeler aan de muur.
Hij verbindt de aftakkabel en coaxkabel met de netwerkverdeler.
En hij sluit je toestellen aan op je modem (via UTP-kabel) en je decoder ook op de coaxkabel.
Zo zorgt hij ervoor dat je Telenet-diensten geÔnstalleerd zijn. En dan activeert hij ze ook.
Heb je een extra (Wifi) Powerline of Access Point nodig? Ook die plaatst de installateur voor je.
Een kwaliteitscontrole

Hij test je Telenet-diensten en de kwaliteit.
Onze installateur geeft je na de installatie ook een kwartiertje uitleg over hoe je je diensten kan gebruiken. Je kan dus surfen, bellen en tv-kijken wanneer de installateur vertrekt bij je thuis.
Verder vertelt hij je ook over de e-aanrekening en activeert ze, als je dat wilt.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

De installateur mag jou dus niet afschepen met een briefje of enkele stickers met de netwerknaam.

Ik zou dringend Telenet bellen en reclameren.

:) SoftAid :)             
Dubbelposten, het posten op verschillende forums van dezelfde vraag, dient op
voorhand gemeld te worden, met een link naar het topic op de andere site.
Overtreding van deze regel kan bestraft worden met verbanning !

Offline peceloog

  • Lid
  • *
  • Berichten: 14
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re: probleem na plaatsing nieuwe modem (telenet)
« Reactie #2 Gepost op: 06 april 2023, 09:11:21 »
beste SoftAid

Bedankt voor het interessante bericht
We zouden kunnen klacht indienen maar dit is wel moeilijk daar wij de naam van de installateur niet kennen
Is het niet beter dat ik met jullie hulp de installatie en windows initializeren verder zetten
Dank bij voorbaat voor de eventuele hulp
Met voorname groet
Johny Vermeire

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 19.677
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: probleem na plaatsing nieuwe modem (telenet)
« Reactie #3 Gepost op: 06 april 2023, 12:27:37 »
Hallo peceloog,

ik wil wel proberen je hiermee te helpen, maar vanop afstand is het niet gemakkelijk.

Je kan nu op het internet? Via kabel of via Wifi?

Ga eventueel naar Start, Instellingen (raderwieltje), Configuratiescherm, Referentiebeheer

Hier vindt je 2 categorieŽn: Webreferenties en Windows-referenties.

zoek ik Windows-Referenties naar de datum in de lijst die overeen komt met de datum van de installatie van de nieuwe modem.
Klik het onderdeel open en daar zie je "normaal gesproken" je Gebruikersnaam, Netwerkadres, wachtwoord, enzovoort, afhankelijk welk type referentie het is.

Als je het wenst of nodig acht kan je deze gegevens bewerken.

Laat zeker eerst weten wat er niet juist werkt bij jou, want je blijkt het internet toch te kunnen gebruiken.

Wat Telenet betreft, je moet de naam van de installateur niet te kennen. Gewoon de hulp-lijn bellen en je probleem uitleggen.

:) SoftAid :)             
Dubbelposten, het posten op verschillende forums van dezelfde vraag, dient op
voorhand gemeld te worden, met een link naar het topic op de andere site.
Overtreding van deze regel kan bestraft worden met verbanning !

Offline Montagnard

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 1.890
  • Geslacht: Man
Re: probleem na plaatsing nieuwe modem (telenet)
« Reactie #4 Gepost op: 06 april 2023, 12:40:48 »
is eigenlijk niet zo moeilijk.....
Mvg,
Arnold.

Offline Montagnard

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 1.890
  • Geslacht: Man
Re: probleem na plaatsing nieuwe modem (telenet)
« Reactie #5 Gepost op: 07 april 2023, 10:30:29 »
als aanvulling :
je zit wťl op je wifi met je computer/laptop maar je weet het wachtwoord niet meer ?
doe dan het volgende :
open het configuratiescherm (zorg dat bij "weergeven op" 'kleine pictogrammen' staat) , daarna "netwerk centrum" , klik daarna op je wifi verbinding , dan op "eigenschappen van draadloos netwerk" , dan de tab "beveiliging" , daar kan je een vinkje zetten bij "tekens weergeven" , je ziet nu je wachtwoord van je wifi !

Mvg,
Arnold.

Offline peceloog

  • Lid
  • *
  • Berichten: 14
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re: probleem na plaatsing nieuwe modem (telenet)
« Reactie #6 Gepost op: 07 april 2023, 13:16:14 »
hello forum leden

Bedankt voor alle inlichtingen om mijn probleem te helpen opllossen
Even uitleggen dat het probleem zich niet voordoet aan mijn computer maar ik sta in voor een dienstencentrum om 65 plussers te helpen bij computer problemen.
Ik doe dit reeds 12 jaar met succes maar soms moet ik ook raad vragen om dit probleem op te lossen
Met julllie raad om dit probleem op te lossen heb ik deze morgen telenet gebeld om het

Offline peceloog

  • Lid
  • *
  • Berichten: 14
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re: probleem na plaatsing nieuwe modem (telenet)
« Reactie #7 Gepost op: 07 april 2023, 13:32:31 »
hello forum leden

Bedankt voor alle inlichtingen om mijn probleem te helpen opllossen
Even uitleggen dat het probleem zich niet voordoet aan mijn computer maar ik sta in voor een dienstencentrum om 65 plussers te helpen bij computer problemen.
Ik doe dit reeds 12 jaar met succes maar soms moet ik ook raad vragen om dit probleem op te lossen
Met jullie raad om dit probleem op te lossen heb ik deze morgen telenet gebeld om het probleem te melden maar zij ging niet akkoord met de brief die ik van jullie kreeg daar dit geen officeel voorschrift is van telenet dat de technieker de laptop moest controleren of alles prima werkte
Maar ik blijf jullie raad volgen
Nogmaals dank voor alle eventuele hulp
met voorname groet
Johny vermeire

maar

Offline peceloog

  • Lid
  • *
  • Berichten: 14
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re: probleem na plaatsing nieuwe modem (telenet)
« Reactie #8 Gepost op: 07 april 2023, 13:34:12 »
hello forum leden

Bedankt voor alle inlichtingen om mijn probleem te helpen opllossen
Even uitleggen dat het probleem zich niet voordoet aan mijn computer maar ik sta in voor een dienstencentrum om 65 plussers te helpen bij computer problemen.
Ik doe dit reeds 12 jaar met succes maar soms moet ik ook raad vragen om dit probleem op te lossen
Met jullie raad om dit probleem op te lossen heb ik deze morgen telenet gebeld om het probleem te melden maar zij ging niet akkoord met de brief die ik van jullie kreeg daar dit geen officeel voorschrift is van telenet dat de technieker de laptop moest controleren of alles prima werkte
Maar ik blijf jullie raad volgen
Nogmaals dank voor alle eventuele hulp
met voorname groet
Johny vermeire

maar

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 19.677
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: probleem na plaatsing nieuwe modem (telenet)
« Reactie #9 Gepost op: 07 april 2023, 17:18:32 »
Met jullie raad om dit probleem op te lossen heb ik deze morgen telenet gebeld om het probleem te melden maar zij ging niet akkoord met de brief die ik van jullie kreeg daar dit geen officeel voorschrift is van telenet dat de technieker de laptop moest controleren of alles prima werkte
Hallo peceloog,

Die "brief" is een copy van de Telenet site, dus dat zijn hun eigen beloften.

:) SoftAid :)             
Dubbelposten, het posten op verschillende forums van dezelfde vraag, dient op
voorhand gemeld te worden, met een link naar het topic op de andere site.
Overtreding van deze regel kan bestraft worden met verbanning !

Offline peceloog

  • Lid
  • *
  • Berichten: 14
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re: probleem na plaatsing nieuwe modem (telenet)
« Reactie #10 Gepost op: 08 april 2023, 08:30:11 »
beste forum

graag had ik de link ontvangen van de telenet copy van dit probleem om door te sturen daar de klachten dienst
De persoon die ik gisteren aan de lijn had wilde het bewijs zien maar ikzelf vond dit niet terug
Sorry hoor om u zoveel lastig te vallen
Bedankt voor jullie eventuele hulp
Met voorname groet
Johny vermeire

Offline Montagnard

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 1.890
  • Geslacht: Man
Re: probleem na plaatsing nieuwe modem (telenet)
« Reactie #11 Gepost op: 08 april 2023, 08:53:46 »
dag,
het enige wat ikzelf terugvind is volgende : https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/de-verschillende-installatietypes/
maar ik denk dat dit enkel is bij een nieuwe klant ?
Mvg,
Arnold.

Offline Montagnard

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 1.890
  • Geslacht: Man
Re: probleem na plaatsing nieuwe modem (telenet)
« Reactie #12 Gepost op: 08 april 2023, 09:00:24 »
Mijn vraag nu hoe breng ik de nieuwe netwerknaam en code op mijn laptop en hoe verwijder ik mijn oude netwerknaam
dit was Uw initiŽle vraag bij het opstarten van het topic , is het dan niet gelukt met mijn tips in mijn reactie #4 : https://www.oplossing.be/netwerk-en-internetproblemen/probleem-na-plaatsing-nieuwe-modem-(telenet)/msg247219/#msg247219 ?
je hebt daar geen enkele feedback over gegeven ?
Mvg,
Arnold.

 


www.combell.com