reneke,
een draadloos (Wifi) signaal gaat nooit beter worden dan een signaal via een rechtstreekse UTP-verbinding.
Je noemt dan ook nog 2 verschillende systemen waarvan zeker 1 het WiFi-signaal van Telenet ontvangt en doorzend.
Dan krijg je automatisch wat kwaliteitsverlies.
Telenet gebruikt op zijn modem standaard inderdaad Kanaal 11. Je kan dit handmatig aanpassen in Mijn Telenet (Kanaal 1 tot 11)
Nu kan dit een interne aanduiding zijn en hoeft niet noodzakelijk overeen te komen met een bepaalde frequentie.
In de veronderstelling dat jou Unifi ap's (en Sonos) op hetzelfde frequentieplan werken als Telenet, dan kan je best NIET dezelfde frequentie instellen op jou toestellen. Ze kunnen anders gaan interfereren. Dus Unifi op een ander kanaal en sonos op een ander kanaal.
Probeer ook (wat duidelijker) te antwoorden op vragen zoals op de vraag van Stegisoft:
Gaat het hier om draadloos of met netwerkkabel?
SoftAid