Help!

PC-Problemen?
De vrijwilligers van Oplossing.be zoeken gratis met u mee!

Hulp bij posten

Recente topics

Auteur Topic: Blauw scherm!  (gelezen 13247 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline JG

  • Oplosser
  • ****
  • Berichten: 860
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Blauw scherm!
« Gepost op: 08 november 2012, 16:54:48 »
Sinds 2007 gebruik ik deze hp m9080be (vista) tot mijn tevredenheid, behoudens enkele "kuren" met de window
explorer: deze blokkeert soms zodat ik via taakbeheer deze opnieuw moet activeren. Maar dat is niet erg.
Erger is dat ik de laatste tijd veelvuldig een "blauw scherm" krijg. Via een laatste herstelpunt lukt het me
meestal terug op te starten. In veilige modus kan ik altijd verder werken. Maar het blijft vervelend.
Het is begonnen met de vaststelling dat ik 's morgens de opstartknop van de pc herhaaldelijk moest indrukken
voor de pc draaide. Ik heb dan de pc 's nachts onder stroom gelaten en dan startte hij 's morgens een tijd
weer vlotter op, zonder blauw scherm. Nu echter werkt ook dit laatste niet meer. Ik vraag me af of de voeding
misschien stuk is? Ik denk niet dat het aan de software ligt of aan malware. Ik heb onlangs nog grondig
het stof binnenin verwijderd. Er lag nogal wat op mijn grafische kaart. Met "specy" gaf die voorheen 76°, na de
de opkuis 73°. Weet iemand wat de oorzaak kan zijn?
HP AIO 27-DP0027NB (Windows 11Home 64 bits) - Windows Defender

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 20.191
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: Blauw scherm!
« Reactie #1 Gepost op: 08 november 2012, 17:30:39 »
Hallo JG,

bij een blue screen krijg je ook een foutmelding, welke is dat?

73° lijkt me nog steeds warm, van welk onderdeel is deze temperatuur. Kan je een screenprint van dat temperaturen onderdeel van Speccy aanhangen?

:) SoftAid :)             


Maximum grootte bijlagen vergroot naar 4 MB
Dubbelposten, het posten op verschillende forums van dezelfde vraag, dient op
voorhand gemeld te worden, met een link naar het topic op de andere site.
Overtreding van deze regel kan bestraft worden met verbanning !

Offline JG

  • Oplosser
  • ****
  • Berichten: 860
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re: Blauw scherm!
« Reactie #2 Gepost op: 08 november 2012, 17:50:06 »
Kan ik ergens achterhalen wat er op het blauwe scherm stond? Hierbij printscreen specy.
Mag ik eens een hijackthis file plaatsen?
HP AIO 27-DP0027NB (Windows 11Home 64 bits) - Windows Defender

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 20.191
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: Blauw scherm!
« Reactie #3 Gepost op: 08 november 2012, 18:30:25 »
Nee, wat er op de melding van je Blue Screen staat moet je zelf noteren als het daar is.

Dit is een BIOS-waarschuwing/reactie en vindt je normaal niet terug in een bestand.

Je temperaturen zijn goed, je videokaart (de processor) heeft het redelijk warm, maar nog binnen de grenzen.

Natuurlijk mag je een HJT-log aanhangen  :).

:) SoftAid :)             
Maximum grootte bijlagen vergroot naar 4 MB
Dubbelposten, het posten op verschillende forums van dezelfde vraag, dient op
voorhand gemeld te worden, met een link naar het topic op de andere site.
Overtreding van deze regel kan bestraft worden met verbanning !

Offline JG

  • Oplosser
  • ****
  • Berichten: 860
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re: Blauw scherm!
« Reactie #4 Gepost op: 08 november 2012, 19:50:43 »
Na afsluiten weer terug blauw scherm met volgende technische info:
STOP: 0x00000007E, (0xC000005, 0x82E2B913, 0x8CC1D8D4, 0x8CC1D5DO)

Hijack-logje:
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Scan saved at 16:04:49, on 8/11/2012
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
MSIE: Internet Explorer v9.00 (9.00.8112.16450)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Program Files\Common Files\Acronis\Schedule2\schedhlp.exe
C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe
C:\Program Files\Norton Internet Security\Engine\18.7.2.3\ccSvcHst.exe
C:\Program Files\HP\HP Software Update\hpwuschd2.exe
L:\Program Files\Acronis\TrueImageHome\TrueImageMonitor.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe
C:\Windows\Explorer.exe
C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe
C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = https://eu.ask.com/?l=dis&o=14597
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Symantec NCO BHO - {602ADB0E-4AFF-4217-8AA1-95DAC4DFA408} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Engine\18.7.2.3\coIEPlg.dll
O2 - BHO: Symantec Intrusion Prevention - {6D53EC84-6AAE-4787-AEEE-F4628F01010C} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Engine\18.7.2.3\IPS\IPSBHO.DLL
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O3 - Toolbar: Norton Toolbar - {7FEBEFE3-6B19-4349-98D2-FFB09D4B49CA} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Engine\18.7.2.3\coIEPlg.dll
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TrueImageMonitor.exe] "L:\Program Files\Acronis\TrueImageHome\TrueImageMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Acronis Scheduler2Service] "C:\Program Files\Common Files\Acronis\Schedule2\schedhlp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETWORK SERVICE')
O9 - Extra button: @C:\Windows\WindowsMobile\INetRepl.dll,-222 - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Windows\WindowsMobile\INetRepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Windows\WindowsMobile\INetRepl.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Windows\WindowsMobile\INetRepl.dll,-223 - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Windows\WindowsMobile\INetRepl.dll
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - https://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\Windows\system32\browseui.dll
O23 - Service: Acronis Scheduler2Service (AcrSch2Svc) - Acronis - C:\Program Files\Common Files\Acronis\Schedule2\schedul2.exe
O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe
O23 - Service: Acronis Nonstop Backup-service  (afcdpsrv) - Acronis - C:\Program Files\Common Files\Acronis\CDP\afcdpsrv.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Bonjour-service (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Google Updateservice (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Update-service (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: iPod-service (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: MBAMScheduler - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamscheduler.exe
O23 - Service: MBAMService - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamservice.exe
O23 - Service: Mozilla Maintenance Service (MozillaMaintenance) - Mozilla Foundation - C:\Program Files\Mozilla Maintenance Service\maintenanceservice.exe
O23 - Service: Norton Internet Security (NIS) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\Engine\18.7.2.3\ccSvcHst.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - NVIDIA Corporation - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Update Service Daemon (nvUpdatusService) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NVIDIA Update Core\daemonu.exe
O23 - Service: Sony SCSI Helper Service - Sony Corporation - C:\Program Files\Common Files\Sony Shared\Fsk\SonySCSIHelperService.exe
O23 - Service: SoundMovieServer - SoundMovieServer - C:\Windows\system32\snmvtsvc.exe

--
End of file - 5852 bytes
HP AIO 27-DP0027NB (Windows 11Home 64 bits) - Windows Defender

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 20.191
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: Blauw scherm!
« Reactie #5 Gepost op: 08 november 2012, 20:04:27 »
Hallo JG,

ik zelf zie niet veel fouten in je HJT-logje, maar ik ben dan ook geen specialist, hé...  ;)

Wat ik wel zou doen, als je de PC opgestart krijgt, is:

Start, typ CMD in het zoekvenster of opdrachtvenster en druk op Enter.

In het DOS-venster typ CHKDSK /r/f  achter de C:\Windows\> prompt en druk op Enter.

Waarschijnlijk wordt deze scan pas uitgevoerd bij het opnieuw opstarten van de PC, dus kies je voor "Opnieuw opstarten".

Intussen vraag ik KAPE om even naar je HJT-log te kijken.

Groeten,

:) SoftAid :)             
Maximum grootte bijlagen vergroot naar 4 MB
Dubbelposten, het posten op verschillende forums van dezelfde vraag, dient op
voorhand gemeld te worden, met een link naar het topic op de andere site.
Overtreding van deze regel kan bestraft worden met verbanning !

Offline KAPE

  • Security Expert
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.951
  • Geslacht: Man
  • Wie zoekt, die vindt !
Re: Blauw scherm!
« Reactie #6 Gepost op: 08 november 2012, 20:09:28 »
Hallo JG,

Start Hijackthis op. Selecteer “Scan”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = https://eu.ask.com/?l=dis&o=14597


Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.
   
Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Download  AdwCleaner by Xplode naar je bureaublad.



  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Vista en Windows 7 gebruikers: Rechtsklik op AdwCleaner en selecteer als Administrator uitvoeren...
  • Voor XP: Gewoon dubbelklikken op AdwCleaner.
  • Klik vervolgens op Verwijderen.
  • Klik bij AdwCleaner – Informatie op OK
  • Klik bij AdwCleaner – Herstarten Noodzakelijk op OK
Dat tijdens de actie de snelkoppelingen verdwijnen, is normaal. Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent een logfile. Post de inhoud van dit log in je volgende bericht.

KAPE

Offline JG

  • Oplosser
  • ****
  • Berichten: 860
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re: Blauw scherm!
« Reactie #7 Gepost op: 08 november 2012, 20:55:57 »
Hier het resultaat:
# AdwCleaner v2.007 - Verslag gemaakt op 08/11/2012 om 20:39:24
# Geactualiseerd op 06/11/2012 door Xplode
# Besturingssysteem : Windows Vista (TM) Home Premium Service Pack 2 (32 bits)
# Gebruiker : John - PC_VAN_JOHN
# Opstarten Modus : Normale modus
# Gelanceerd vanaf : D:\Users\John\Downloads\adwcleaner.exe
# Optie [Verwijderen]


***** [Diensten] *****


***** [Files / Mappen] *****

Map Verwijdert : C:\ProgramData\Ask
Map Verwijdert : C:\ProgramData\boost_interprocess
Map Verwijdert : C:\ProgramData\Tarma Installer
Map Verwijdert : C:\Users\John\AppData\Local\Conduit
Map Verwijdert : C:\Users\John\AppData\LocalLow\FunWebProducts
Map Verwijdert : C:\Users\John\AppData\LocalLow\MyWebSearch
Map Verwijdert : C:\Users\John\AppData\Roaming\Search Settings

***** [Register] *****

Sleutel Verwijdert : HKCU\Software\APN PIP
Sleutel Verwijdert : HKCU\Software\AppDataLow\Software\Ashampoo_NL
Sleutel Verwijdert : HKCU\Software\AppDataLow\Software\Fun Web Products
Sleutel Verwijdert : HKCU\Software\AppDataLow\Software\Toolbar
Sleutel Verwijdert : HKCU\Software\Conduit
Sleutel Verwijdert : HKCU\Software\DataMngr
Sleutel Verwijdert : HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{AD22EBAF-0D18-4FC7-90CC-5EA0ABBE9EB8}
Sleutel Verwijdert : HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{AFDBDDAA-5D3F-42EE-B79C-185A7020515B}
Sleutel Verwijdert : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Management\ARPCache\{86D4B82A-ABED-442A-BE86-96357B70F4FE}
Sleutel Verwijdert : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Management\ARPCache\{889DF117-14D1-44EE-9F31-C5FB5D47F68B}
Sleutel Verwijdert : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Management\ARPCache\conduitEngine
Sleutel Verwijdert : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Settings\{B0DE3308-5D5A-470D-81B9-634FC078393B}
Sleutel Verwijdert : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{B0DE3308-5D5A-470D-81B9-634FC078393B}
Sleutel Verwijdert : HKCU\Software\PIP
Sleutel Verwijdert : HKCU\Software\Softonic
Sleutel Verwijdert : HKLM\Software\Ashampoo_NL
Sleutel Verwijdert : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{0702A2B6-13AA-4090-9E01-BCDC85DD933F}
Sleutel Verwijdert : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{201F27D4-3704-41D6-89C1-AA35E39143ED}
Sleutel Verwijdert : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{3041D03E-FD4B-44E0-B742-2D9B88305F98}
Sleutel Verwijdert : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{622FD888-4E91-4D68-84D4-7262FD0811BF}
Sleutel Verwijdert : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{80922EE0-8A76-46AE-95D5-BD3C3FE0708D}
Sleutel Verwijdert : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{B0DE3308-5D5A-470D-81B9-634FC078393B}
Sleutel Verwijdert : HKLM\SOFTWARE\Classes\Conduit.Engine
Sleutel Verwijdert : HKLM\SOFTWARE\Classes\IMsiDe1egate.Application.1
Sleutel Verwijdert : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{813A22E0-3E2B-4188-9BDA-ECA9878B8D48}
Sleutel Verwijdert : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{BCFF5F55-6F44-11D2-86F8-00104B265ED5}
Sleutel Verwijdert : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{C44FEFF4-EF0C-4CF7-83D0-92B4266A32B9}
Sleutel Verwijdert : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{CF54BE1C-9359-4395-8533-1657CF209CFE}
Sleutel Verwijdert : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{F131923C-381D-4E4C-A472-4A17118FD742}
Sleutel Verwijdert : HKLM\SOFTWARE\Classes\Prod.cap
Sleutel Verwijdert : HKLM\SOFTWARE\Classes\Toolbar.CT2475029
Sleutel Verwijdert : HKLM\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{4B1C1E16-6B34-430E-B074-5928ECA4C150}
Sleutel Verwijdert : HKLM\Software\Conduit
Sleutel Verwijdert : HKLM\Software\DigitalVolcano\OpenCandy
Sleutel Verwijdert : HKLM\Software\Freeze.com
Sleutel Verwijdert : HKLM\Software\ImInstaller
Sleutel Verwijdert : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Low Rights\ElevationPolicy\{04B1D222-78E6-41E2-BFF3-2160AA4EDCEE}
Sleutel Verwijdert : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Low Rights\ElevationPolicy\{AE8DEF92-ADA9-403F-92A7-CEAA5C0D5B44}
Sleutel Verwijdert : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{AFDBDDAA-5D3F-42EE-B79C-185A7020515B}
Sleutel Verwijdert : HKLM\Software\OpenCandy
Sleutel Verwijdert : HKLM\Software\PIP
Sleutel Verwijdert : HKLM\Software\Search Settings
Sleutel Verwijdert : HKLM\Software\Tarma Installer
Waarde Verwijdert : HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar\WebBrowser [{31CF9EBE-5755-4a1d-AC25-2834D952D9B4}]
Waarde Verwijdert : HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar\WebBrowser [{32099AAC-C132-4136-9E9A-4E364A424E17}]
Waarde Verwijdert : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\URLSearchHooks [{0734D757-FEA6-4637-A7E4-2BD40A7FD8DA}]

***** [Browsers] *****

-\\ Internet Explorer v9.0.8112.16421

[OK] Het register bevat geen enkele ongeoorloofde invoer.

-\\ Mozilla Firefox v15.0 (nl)

Profielnaam : default
File : C:\Users\John\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\wuqzih20.default\prefs.js

C:\Users\John\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\wuqzih20.default\user.js ... Verwijdert !

Verwijdert : user_pref("browser.search.defaultengine", "Ask.com");
Verwijdert : user_pref("browser.search.defaultenginename", "Ask.com");
Verwijdert : user_pref("browser.search.defaultthis.engineName", "Freecorder Customized Web Search");
Verwijdert : user_pref("browser.search.defaulturl", "hxxp://search.conduit.com/ResultsExt.aspx?ctid=CT1060933&Sea[...]
Verwijdert : user_pref("browser.search.order.1", "Ask.com");
Verwijdert : user_pref("browser.startup.homepage", "hxxp://eu.ask.com/?l=dis&o=14597");
Verwijdert : user_pref("extensions.mywebsearch.openSearchURL", "hxxp://search.mywebsearch.com/mywebsearch/opensea[...]
Verwijdert : user_pref("extensions.mywebsearch.prevKwdEnabled", true);
Verwijdert : user_pref("extensions.mywebsearch.prevKwdURL", "chrome://browser-region/locale/region.properties");

-\\ Google Chrome v [Onmogelijk de versie te verkrijgen]

File : C:\Users\John\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Preferences

[OK] De file bevat geen enkele ongeoorloofde invoer.

*************************

AdwCleaner[S1].txt - [6021 octets] - [08/11/2012 20:39:24]

########## EOF - C:\AdwCleaner[S1].txt - [6081 octets] ##########


HP AIO 27-DP0027NB (Windows 11Home 64 bits) - Windows Defender

Offline JG

  • Oplosser
  • ****
  • Berichten: 860
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re: Blauw scherm!
« Reactie #8 Gepost op: 08 november 2012, 22:40:35 »
Ik had een probleem. Na  het verwijderen van de 2 files in de hiJack-log en het uitvoeren van webcleaner en de heropstart had ik terug het blauwe scherm. Ik moest heropstarten met mijn laatste herstelpunt maar dan waren uw voorgestelde herstellingen eruit. Ik heb nu terug die 2 hiJack-log files eruit gesmeten en direct een herstelpunt gemaakt en terug opgestart, wat lukte. Maar de webcleaner durf ik niet meer laten draaien want dan kom ik wellicht terug op een blauw scherm en is alles weer nutteloos geweest.
Toch vreemd dat mijn pc in de veilige modes geen blauw scherm geeft. Is er hier wel een software probleem of een hardware probleem (voeding) ???...
en waarom lukt het mij terug de pc in gang te krijgen na een herstel punt en niet na een gewone opstart??  :(
HP AIO 27-DP0027NB (Windows 11Home 64 bits) - Windows Defender

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 20.191
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: Blauw scherm!
« Reactie #9 Gepost op: 08 november 2012, 23:19:50 »
Hallo JG,


Wat ik wel zou doen, als je de PC opgestart krijgt, is:

Start, typ CMD in het zoekvenster of opdrachtvenster en druk op Enter.

In het DOS-venster typ CHKDSK /r/f  achter de C:\Windows\> prompt en druk op Enter.

Waarschijnlijk wordt deze scan pas uitgevoerd bij het opnieuw opstarten van de PC, dus kies je voor "Opnieuw opstarten".
Groeten,

:) SoftAid :)             
Maximum grootte bijlagen vergroot naar 4 MB
Dubbelposten, het posten op verschillende forums van dezelfde vraag, dient op
voorhand gemeld te worden, met een link naar het topic op de andere site.
Overtreding van deze regel kan bestraft worden met verbanning !

Offline JG

  • Oplosser
  • ****
  • Berichten: 860
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re: Blauw scherm!
« Reactie #10 Gepost op: 09 november 2012, 07:52:51 »
Vanmorgen weer 2 maal blauw scherm. Nieuwe informatie:
1ste  maal: STOP: 0x00000007E (0x0000005, 0x82E2B913, 0x8C8A38D4, 0x8C8A35DO)
2de maal: STOP: 0x00000007E (0x0000005, 0x82E30913, 0x8CD788D4, 0x8CD7885DO)
Ik zit nu aan een andere pc. Op mijn foute pc loopt nu CHKDK /r/f.
Denk je dat het een hardware of software probleem is of kun je het nog niet duiden?
HP AIO 27-DP0027NB (Windows 11Home 64 bits) - Windows Defender

Offline KAPE

  • Security Expert
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.951
  • Geslacht: Man
  • Wie zoekt, die vindt !
Re: Blauw scherm!
« Reactie #11 Gepost op: 09 november 2012, 08:26:09 »
Hallo JG,

Lijkt meer en meer in de richting van hardware te gaan. Nog eentje om malware uit te kunnen sluiten.

Download ComboFix van één van deze locaties:

Link 1
Link 2

* BELANGRIJK !!! Sla ComboFix.exe op je Bureaublad op
   
1. Schakel alle antivirus- en antispywareprogramma's uit, want anders kunnen ze misschien conflicteren met ComboFix. Hier is een handleiding over hoe je ze kan uitschakelen:
 Klik hier

2. Het kan voorkomen dat de computer meerdere malen opnieuw gestart moet worden, dit is normaal.
3. Dubbelklik op "Combofix.exe" om de tool te starten.
4. Klik niet in het scherm van Combofix als deze actief is, hierdoor kan de 'tool' vastlopen.

Noot !!! Als er een error wordt getoond met de melding "Illegal operation attempted on a registery key that has been marked for deletion", herstart dan de computer.

5. Wanneer ComboFix klaar is, zal het het een logbestand voor je maken. Post de inhoud van dit logbestand (te vinden als C:\ComboFix.txt) in je volgende bericht.

KAPE

Offline JG

  • Oplosser
  • ****
  • Berichten: 860
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re: Blauw scherm!
« Reactie #12 Gepost op: 09 november 2012, 13:22:17 »
Hier het resultaat:
ComboFix 12-11-09.02 - John 09/11/2012  12:32:53.1.4 - x86
Microsoft® Windows Vista™ Home Premium   6.0.6002.2.1252.32.1043.18.3071.1459 [GMT 1:00]
Gestart vanuit: D:\Users\John\Bureaublad\ComboFix.exe
AV: Norton Internet Security Online *Disabled/Updated* {63DF5164-9100-186D-2187-8DC619EFD8BF}
FW: Norton Internet Security Online *Disabled* {5BE4D041-DB6F-1935-0AD8-24F3E73C9FC4}
SP: Norton Internet Security Online *Disabled/Updated* {D8BEB080-B73A-17E3-1B37-B6B462689202}
SP: Windows Defender *Enabled/Updated* {D68DDC3A-831F-4fae-9E44-DA132C1ACF46}

Na  heropstart eerst blauw scherm, maar na tweede heropstart bleef de pc stabiel tot op heden. Hen herstelpunt gemaakt van de goede opstart.

CHKDSK /r/f gaf geen resultaat.

Wat nu?
HP AIO 27-DP0027NB (Windows 11Home 64 bits) - Windows Defender

Offline JG

  • Oplosser
  • ****
  • Berichten: 860
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re: Blauw scherm!
« Reactie #13 Gepost op: 09 november 2012, 13:23:27 »
Hier het resultaat:
ComboFix 12-11-09.02 - John 09/11/2012  12:32:53.1.4 - x86
Microsoft® Windows Vista™ Home Premium   6.0.6002.2.1252.32.1043.18.3071.1459 [GMT 1:00]
Gestart vanuit: D:\Users\John\Bureaublad\ComboFix.exe
AV: Norton Internet Security Online *Disabled/Updated* {63DF5164-9100-186D-2187-8DC619EFD8BF}
FW: Norton Internet Security Online *Disabled* {5BE4D041-DB6F-1935-0AD8-24F3E73C9FC4}
SP: Norton Internet Security Online *Disabled/Updated* {D8BEB080-B73A-17E3-1B37-B6B462689202}
SP: Windows Defender *Enabled/Updated* {D68DDC3A-831F-4fae-9E44-DA132C1ACF46}

Na  heropstart eerst blauw scherm, maar na tweede heropstart bleef de pc stabiel tot op heden. Heb herstelpunt gemaakt van de goede opstart.

CHKDSK /r/f gaf geen resultaat.

Wat nu?

Mag ik terug heropstarten om de stabiliteit te testen of wacht ik nog op uw advies na het resultaat van die comboFix?

Ik heb zopas een herstart gedaan en het is gelukt. Wil dat zeggen dat toch malware de oorzaak is, zo ja welke malware?
HP AIO 27-DP0027NB (Windows 11Home 64 bits) - Windows Defender

Offline KAPE

  • Security Expert
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.951
  • Geslacht: Man
  • Wie zoekt, die vindt !
Re: Blauw scherm!
« Reactie #14 Gepost op: 10 november 2012, 07:32:32 »
Hallo JG,

Dat logje van Combofix biedt enkel de startlijntjes en verder niets. Heb je geen volledig log ter beschikking. Kijk anders eens bij je C-partitie naar het bestand combofix.txt. Dat zou het complete logbestand moeten zijn.

KAPE

 


www.combell.com