Hallo kinjo,
indien je maar mondjesmaat informatie geeft (aléé, we moeten het bijna uit je trekken
) dan gaan we je niet goed kunnen helpen.
Bovendien vermoed ik dat je volledig Franstalig bent, en je antwoorden automatisch laat vertalen door een vertaalprogramma, sorry als ik het mis heb
. Toch, als dit inderdaad zo is, ben je dan niet beter met een Franstalige help-site?
We helpen je graag hoor, maar dan moet er wel voldoende info worden gegeven:
- Begin maar met volgende vragen te beantwoorden, indien mogelijk:
- Welk besturingssysteem gebruik je: Windows 10 of Windows 8.1?
- Indien Windows 10, heb je deze als upgrade van Windows 8.1 geïnstalleerd?
- Indien ja op de vorige vraag, heb je voordien een test uitgevoerd of je hardware en software compatibel zijn met Windows 10 ? (een test die streng wordt aangeraden door Microsoft zelf en door help-sites)?
- Indien ja op vorige vraag, wat was het resultaat van die test?
Over de foutmelding "Critical process died": Wanneer krijg je dit BSOD-scherm (Blue Screen Of Death)te zien:
- Als je rees in Windows aan het werken bent?
- Als je de PC opstart, en Windows nog niet is opgestart?
Heb je een "Repair DVD" voor Windows 10? ---- (of Windows 8.1)?
Heb je een installatie-DVD voor Windows 10? ---- (of Windows 8.1)?
Welke stappen heb je uitgevoerd uit het help-programma van "
Deskdecode":
- Opstarten in Veilige modus?
Kon je dan in Windows, en wat heb je toen gedaan?
- Opgestart "In de Herstelmodus" met de Windows-DVD ? Indien dit niet gelukt is, vertel waarom. Anders:
- Wat heb je hier proberen te doen, en wat is er gelukt?
- Heb je getracht een HERSTELPUNT terug te zetten naar een veel vroegere datum ?
- Heb je getracht Opstartherstel uit te voeren, en wat was het resultaat?
Dit zijn vragen die door experts gesteld worden, om jou beter te kunnen helpen.
Tracht elke vraag te beantwoorden.
Groeten,
SoftAid