Help!

PC-Problemen?
De vrijwilligers van Oplossing.be zoeken gratis met u mee!

Hulp bij posten

Recente topics

Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Excel / Re: Ophalen
« Laatste bericht door SoftAid Gepost op Vandaag om 12:06:27 »
maar als ik weer de zelfde csv ophalen zet hij die niet neer in A1 maar de cel ernaast
is het mogelijk voordat ik de csv ophalen dat A1:H150 leeg wordt gemaakt en dan de macro runt en de csv ophaald
Sunnybat,

eerst die range leegmaken (en eventueel de focus zetten op A1
Sub CSV_Import()
Dim ws As Worksheet, strFile As String
Set ws = ActiveWorkbook.Sheets("Blad1") 'set to current worksheet name
ws.Range(A1:H150").Clear
Range("A1").Select   
'........
end Sub

Je tweede zal ik eens bekijken, maar mogelijk is dat weer een stapje te hoog voor mij. Heb nu ook veel katten te geselen  :)

:) SoftAid :)             
2
Excel / Ophalen
« Laatste bericht door Sunnybat Gepost op Vandaag om 11:57:36 »
Hoi,

Klein vraagje, met deze macro haal ik een csv op in een bepaalde dircetory

hij zet deze neer in A1

maar als ik weer de zelfde csv ophalen zet hij die niet neer in A1 maar de cel ernaast
is het mogelijk voordat ik de csv ophalen dat A1:H150 leeg wordt gemaakt en dan de macro runt en de csv ophaald

en mss nog een vraagje is het mogelijk dat excel op een bepaalde tijd de csv automatisch ophaalt

ik gebruikt de volgende macro

Sub CSV_Import()
Dim ws As Worksheet, strFile As String
 
Set ws = ActiveWorkbook.Sheets("Blad1") 'set to current worksheet name
strFile = "C:\Test\test.csv"
With ws.QueryTables.Add(Connection:="TEXT;" & strFile, Destination:=ws.Range("A1"))
    .TextFileParseType = xlDelimited
    'geef de scheidingstekens op:
    .TextFileConsecutiveDelimiter = False
    .TextFileTabDelimiter = False
    .TextFileSemicolonDelimiter = True
    .TextFileSpaceDelimiter = False
    .TextFileCommaDelimiter = False
    .Refresh
End With
End Sub
 
Private Sub Workbook_Open()
CSV_Import
End Sub

Alvast weer bedankt
3
Excel / Re: Bestand voor genealogie
« Laatste bericht door Della Jordan Gepost op Vandaag om 09:06:52 »
Ben er nog niet aan toegekomen om verder te werken aan je bestand.
Maar deze even tussendoor, zet je ColumnCount op 13 in LB03 voor postcode en plaats.
4
Excel / Re: Bestand voor genealogie
« Laatste bericht door Genealoog100 Gepost op Vandaag om 07:32:11 »
@Della
Of
@ iemand...  :D

Doe ik hier iets fout Della?
0 pt;0 pt;40 pt;20 pt;65 pt;65 pt;0 pt;0 pt;0 pt;0 pt;45 pt;20 pt;40 pt
Dit is voor de postcode en plaat bij te voegen in LB03
Hier heb ik niks aan verandert...
Misschien ligt het hier aan..
Private Sub LB03_Click()
For i = 0 To 9
    Me("T_0" & i) = LB03.Column(i)
Next
For i = 10 To 20
    Me("T_" & i) = LB03.Column(i)
Next
T_24 = LB03.Column(21)
T_25 = LB03.Column(22)
T_26 = LB03.Column(23)
T_27 = LB03.Column(24)
T_28 = LB03.Column(25)
T_29 = LB03.Column(26)
T_30 = LB03.Column(27)
T_31 = LB03.Column(28)
T_32 = LB03.Column(29)
T_33 = LB03.Column(30)
T_34 = LB03.Column(31)
T_35 = LB03.Column(32)
LB02.ListIndex = -1
On Error Resume Next
Img00.Picture = LoadPicture(ThisWorkbook.Path & "\plaatjes\" & T_20.Value)
End Sub

Ik krijg nu tot aan datum in de listbox..
0 pt;0 pt;40 pt;20 pt;65 pt;65 pt;0 pt;0 pt;0 pt;0 pt;45
de laatste twee worden niet opgenomen.

Once again
Bedankt al bij voorhand
5
Excel / Re: Bestand voor genealogie
« Laatste bericht door Genealoog100 Gepost op Vandaag om 07:21:49 »
@Della,

Geen probleem hoor dat je hoofdjob voorgaat ! is al meer dan noemenswaardig dat je hier in je sparetime je tijd en energie in stopt!
Dus neem alle tijd hoor. Geen enkel probleem.

Ondertussen de headers verwijdert en deze met labels genoteerd.

De cijfertjes in rij 17 waren enkel ter ondersteuning voor de juiste kolomnr en verwijzingen. Deze zijn ondertussen ook al verdwenen.

Citaat
Was opgelost, maar die heb je blijkbaar toch naar de sjaak geholpen, kan ik zien in de code, je hebt  je code waarschijnlijk niet aangepast naar mijn laatste bijlage.
Ik zou bij God niet durven iets naar de sjaak te helpen ..... hahahahahahahaha
sorry  :-[ :-[       ;D :D ;D :D

@Softaid... long time no seen ... welkom terug  ;) :) :thumbsup:

Dus Della ... doe maar rustig aan en we zien de aanpassingen wel verschijnen.  _/-\o_
6
Excel / Re: Hoe kan ik de functie SORT en UNIQUE toepassen op gefilterde textdata ?
« Laatste bericht door RedHead Gepost op Vandaag om 07:21:38 »
Vervang die JA in de formule dan voor een verwijzing naar cel C2? Ook al zal deze niet helemaal goed werken als je geen filter op je tabel hebt. Maar doe een poging zou ik zeggen.  ;)
7
Excel / Re: Hoe kan ik de functie SORT en UNIQUE toepassen op gefilterde textdata ?
« Laatste bericht door Bart Nijs Gepost op Vandaag om 01:12:27 »
Dag Leo,
Uw eerste formule helpt me al een beetje.
Maar dit is nog niet wat ik in gedachten heb...
De "ja" is nu opgenomen in de formule. Maar ik zou het resultaat graag op filterniveazu in cel B5 kunnen bepalen. Nu staat daar enkel "Ja" en "blanks", maar er zouden nog andere waarden toegevoegd moeten worden, die dan weer een andere lijst moeten genereren.
Ik zoek iets zoals het resultaat in cel C2, op basis van =subtotal(9.....  maar dan voor text...
Alvast bedankt voor deze hint !
Mvg, Bart
8
Excel / Re: Landenlijst
« Laatste bericht door RedHead Gepost op Gisteren om 22:08:46 »
mvdlist, ook deze weer een leuk speledingetje.  ;D :thumbsup:
9
Excel / Re: Hoe kan ik de functie SORT en UNIQUE toepassen op gefilterde textdata ?
« Laatste bericht door RedHead Gepost op Gisteren om 21:44:14 »
Of zo als je de namen in 1 cel wil zien (wordt wel een probleem als je erg veel namen moet laten zien  ;))
=TRANSPOSE(TEXTJOIN("; ";TRUE;SORT(UNIQUE(FILTER(A6:A161;B6:B161="JA";"")))))
10
Excel / Re: Hoe kan ik de functie SORT en UNIQUE toepassen op gefilterde textdata ?
« Laatste bericht door RedHead Gepost op Gisteren om 21:37:44 »
Wat denk je van deze?
=SORT(UNIQUE(FILTER(A6:A161;B6:B161="JA";"")))
Pagina's: [1] 2 3 ... 10


www.combell.com