Hallo BlackDevil,
OK, ik verstond niet goed waarom je TeamViewer vermelde, en antwoordde daarom met de gestelde vragen.
Je geluidskaart kan perfect in orde zijn, en zo worden weergegeven, ondanks de melding dat er geen luidsprekers en/of hoofdtelefoon is aangesloten.
Maar probeer het volgende eerst eens: Ga in Configuratiescherm, Apparaatbeheer naar "Besturing voor geluid, video en spelletjes" en vind in de lijst je geluidskaart (Audio_Device).
Rechtsklik voor tabblad Eigenschappen, en Stuurprogramma's.
Kies voor "Apparaat uitschakelen".
Klik opnieuw en schakel de kaart terug in. Herstart Windows.
De meeste laptops hebben on-board RealTek geluidskaarten.
In "Eigenschappen van luidspreker/hoofdtelefoon" tabblad Geavanceerd, haal het (eventuele) vinkje weg bij "Exclusief beheer van dit apparaat door toepassingen toestaan".
Klik op Toepassen en op OK. Test je audio.
Indien je meerdere stuurprogramma's hebt staan in Apparaatbeheer, "Besturing voor geluid, video en spelletjes", dan kan je bovenstaande stappen beter ook controleren op alle besturingen.
Is het audio-apparaat ingesteld als "Standaard"?
Controleer de services: "Windows Audio" en "Windows Audio End Point" of deze op
Automatisch staan
Ten slotte kan er gewoon een kabeltje los zijn geraakt in je laptop, waardoor er geen audio van je kaart naar de luidsprekers en/of jacks gaat. Windows zal dan ook zeggen dat er geen luidsprekers en/of koptelefoon is aangesloten.
Maar iets dergelijks zou dan al moeten gebeurd zijn bij het vergeten terug in te steken na een andere herstelling.
Mijn pen is (voorlopig) leeg
SoftAid