Hallo Cypho,
Windows Defender zit ingebakken in Windows 10.
Indien jede problemen wilt opsporen en verhelpen, schakel dan Defender in, en alle andere AV's uit.
Kijk dan of je de BSOD's nog steeds krijgt.
Elimineren.....
Het is best mogelijk dat een Update van Microsoft (moedwillig) problemen veroorzaakt door bepaalde, door andere AV's gebruikte dll's te corrumpteren en zo Defender als (enige) AV over te houden op Win 10.
Zelf heb ik Avast free op mijn Win 10, maar ik heb nog enkele Updates die moeten geïnstalleerd worden. Dus voor nu is enkel Avast werkende, Defender staat uit, maar mogelijk heb ik hetzelfde als jij aan de hand als ik die Updates uitvoer.
Je kan ook eens proberen om de laatst geïnstalleerde Update ongedaan te maken, in Instellingen, Update staat daar een knop of link voor.
SoftAid
PS: dat NDU.sys bestand is niet corrupt, het is het slachtoffer van een andere fout. Sommige helpers op Microsoft-forums raden aan om NDU.sys te vervangen, maar dat is niet nodig. Het helpt niet.