Hoi paterprokencelius en collega's tipgevers,
door een recovery uit te voeren ga je de PC terugbrengen naar de kooptoestand, d.w.z. dat ie er weer bij staat zoals op "dag 1". Je dient dus voorafgaandelijk alle persoonlijk materiaal
(documenten, afbeeldingen, contactpersonen, muziek, bladwijzers / favorieten, ... ) veilig te stellen op een EXTERNE geheugendrager.
Na het uitvoeren van de recovery kan je dan dit alles weer terugplaatsen, maar je dient ook alle
(na de aankoop) geïnstalleerde software opnieuw te downloaden en te installeren ... je gaat ook nog tal van updates moeten installeren. Je vertrekt dan weer wél met een 100% propere lei.
Wanneer we het hebben over Office 2010, dan werd "destijds" door de PC-fabrikanten mijns inziens enkel en alleen gewerkt met de "beperkte" Office Starter-versie en niet met een zogenaamde full-versie, dit in het geval van een voor-geïnstalleerde + geactiveerde versie. Een "full-versie" kon in sommige PC-winkels wél mits meerprijs, maar dan beschik je ook over een installatieschijf én een product-code ... en, die heb je niet of wordt dit vermeld op de aankoopfactuur ?... Het zou dan ook sterk zijn dat zowel beide versies
(de Starter en een "normale" versie) reeds bij aankoop aanwezig zouden geweest zijn.
Door een systeemherstel uit te voeren heb je niets te verliezen: ga terug naar een tijdstip van voor de problemen en van voor die bewuste updates die ik in bericht 4 aanhaalde. Neem dus een tijdstip van voor 10 september 2013.
Druk de Windows-toets en de letter "R" in ... in het venster dat zich nu opent geef je "
rstrui.exe" in
(zonder de aanhalingstekens). Zet een vinkje bij "Meer herstelpunten weergeven" om meer datums ter beschikking te hebben.
Kijk nu of het probleem is opgelost VOOR je de aangeboden updates gaat installeren.