Help!

PC-Problemen?
De vrijwilligers van Oplossing.be zoeken gratis met u mee!

Hulp bij posten

Recente topics

Auteur Topic: Beeldschermprobleem  (gelezen 4689 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline danielvdv

  • Volledig lid
  • **
  • Berichten: 197
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Beeldschermprobleem
« Gepost op: 05 maart 2005, 16:00:44 »
Dag iedereen,

Een probleempje waar ik niet uit geraak.  ??? Het gebeurt de laatste tijd af en toe dat bij het opstarten van mijn computer het beeldscherm helemaal niet wil opstarten. Het verklikkerslampje dat normaal moet groen zijn slaat voortdurend over van rood naar oranje en omgekeerd.  >:( De leverancier van mijn computer zei dat daar niks aan te doen is, dat alleen een nieuw scherm kopen de oplossing is (ik heb de mijne nu vier jaar, Flatron 775FT). Bijna had ik "toegegeven" en een bestelling geplaatst, maar ik heb eens geprobeerd via F8 (veilige modus) op te starten, en plots had ik wel gewoon scherm. Wat me ook opvalt bij niet opstarten van het scherm, is dat er voortdurend geklik vanuit het beeldscherm komt dat er lijkt op te wijzen dat er verwoede pogingen worden gedaan om toch maar beeld te geven (vandaar het voortdurend over en weer schakelen van groen en rood lichtje). Iemand een lumineus idee wat er aan de hand kan zijn?

Dank bij voorbaat!  :D
Windows 10   NLD 64bit  Installatiedatum: 2016/09
Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70GHz Speed=2712MHz  RAM=8 067MB  Boot mode: Normal
Windows 10 Edu NL
Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70GHz 2712   B150M PRO-VDH (MS-7982)
Intel(R) HD Graphics 530 1024MB 1920 x 1080
Realtek High Definition Audio
Nr: 1 Model: Generic- MS/MS-PRO USB Device
Nr: 2 Model: WDC WD10EZEX-22BN5A0
AV: AVG Internet Security FW: Windows Firewal Enabled: True

Offline spykiller

  • Ervaren lid
  • ***
  • Berichten: 413
  • Kill the spyware and surf safe
Re:Beeldschermprobleem
« Reactie #1 Gepost op: 06 maart 2005, 08:02:36 »
Ga ééns na met welke grafische kaart je zit en deel het dan mee,indien je het niet precies weet volg dan de raad van Deze pagina
Dan kunnen we alvast helpen zoeken naar de  geschikte drivers om mee te beginnen.
Windows Vista
Intel core duo processor
Geheugen ,160 GGB  met 2ggb DDR2

Offline danielvdv

  • Volledig lid
  • **
  • Berichten: 197
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re:Beeldschermprobleem
« Reactie #2 Gepost op: 06 maart 2005, 10:34:54 »
Beste Spykiller,

Ik heb Everest Home Edition binnengehaald. Waar precies moet ik de driverversie gaan zoeken?
danielvdv

PS: soms valt mijn scherm gewoon spontaan uit

Windows 10   NLD 64bit  Installatiedatum: 2016/09
Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70GHz Speed=2712MHz  RAM=8 067MB  Boot mode: Normal
Windows 10 Edu NL
Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70GHz 2712   B150M PRO-VDH (MS-7982)
Intel(R) HD Graphics 530 1024MB 1920 x 1080
Realtek High Definition Audio
Nr: 1 Model: Generic- MS/MS-PRO USB Device
Nr: 2 Model: WDC WD10EZEX-22BN5A0
AV: AVG Internet Security FW: Windows Firewal Enabled: True

Offline spykiller

  • Ervaren lid
  • ***
  • Berichten: 413
  • Kill the spyware and surf safe
Re:Beeldschermprobleem
« Reactie #3 Gepost op: 06 maart 2005, 11:25:16 »
Via het programma die je hebt binnengehaald krijg je alle precieze info omtrent je beeldkaart binnen  deel ze mee(naam en type) dan helpen we hier wel een handje zoeken naar de geschikte drivers  ;)
Windows Vista
Intel core duo processor
Geheugen ,160 GGB  met 2ggb DDR2

Offline danielvdv

  • Volledig lid
  • **
  • Berichten: 197
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re:Beeldschermprobleem
« Reactie #4 Gepost op: 07 maart 2005, 09:26:11 »
Sorry voor de vertraging bij het antwoorden ... het scherm valt steeds frequenter uit. Vraag: waar precies moet ik de beeldkaartinformatie vinden? Onder monitor? En waar zit die info dan precies? (Wat hardware betreft ben ik echt een ongelooflijke leek). En oef, ik kan dit berichtje versturen voor het sherm uitvalt.  :P
Windows 10   NLD 64bit  Installatiedatum: 2016/09
Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70GHz Speed=2712MHz  RAM=8 067MB  Boot mode: Normal
Windows 10 Edu NL
Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70GHz 2712   B150M PRO-VDH (MS-7982)
Intel(R) HD Graphics 530 1024MB 1920 x 1080
Realtek High Definition Audio
Nr: 1 Model: Generic- MS/MS-PRO USB Device
Nr: 2 Model: WDC WD10EZEX-22BN5A0
AV: AVG Internet Security FW: Windows Firewal Enabled: True

Offline danielvdv

  • Volledig lid
  • **
  • Berichten: 197
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re:Beeldschermprobleem
« Reactie #5 Gepost op: 07 maart 2005, 09:59:27 »
Als ik bij PCI-apparaten kijk naar Apparaatbeschrijving : Integrated Telecom Express RoadRunner 10 ADSL Adapter, dan vind ik daar bij apparaatfuncties bij Bus Mastering: gedeactiveerd.   ???
Heeft dat iets met de problemen met mijn scherm te maken? Of moet ik elders zoeken om iets over beeldkaarten te vinden?  ::)
Help me, help me uit de nood ...   :-\
Windows 10   NLD 64bit  Installatiedatum: 2016/09
Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70GHz Speed=2712MHz  RAM=8 067MB  Boot mode: Normal
Windows 10 Edu NL
Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70GHz 2712   B150M PRO-VDH (MS-7982)
Intel(R) HD Graphics 530 1024MB 1920 x 1080
Realtek High Definition Audio
Nr: 1 Model: Generic- MS/MS-PRO USB Device
Nr: 2 Model: WDC WD10EZEX-22BN5A0
AV: AVG Internet Security FW: Windows Firewal Enabled: True

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 20.569
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re:Beeldschermprobleem
« Reactie #6 Gepost op: 07 maart 2005, 11:00:40 »
Hallo DanielDVD,

Je probleem kan bij je monitor zelf liggen. Als je opstart in veilige modus wordt er in een lagere resolutie opgestart.
Dit is minder "vermoeiend" voor je monitor dan een hoge resolutie. Zet de resolutie van je scherm eens op 800 x 600 in Configuratiescherm, Beeldscherm. Als de fout zich dan minder frequent voordoet dan vrees ik er voor. Met die
Citaat
Integrated Telecom Express RoadRunner 10 ADSL Adapter, dan vind ik daar bij apparaatfuncties bij Bus Mastering:
heeft het niets te maken.

Het kan je video kaart zijn, maar ik denk het niet.

Ik vrees dat de verkoper gelijk heeft. Een monitor van 4 jaar laten herstellen zal je  bijna zo veel kosten als een nieuw scherm.

SoftAid
Maximum grootte bijlagen vergroot naar 4 MB
Dubbelposten, het posten op verschillende forums van dezelfde vraag, dient op
voorhand gemeld te worden, met een link naar het topic op de andere site.
Overtreding van deze regel kan bestraft worden met verbanning !

Offline danielvdv

  • Volledig lid
  • **
  • Berichten: 197
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re:Beeldschermprobleem
« Reactie #7 Gepost op: 07 maart 2005, 11:29:53 »
Dank je, Soft-Aid, voor je antwoord. De resolutie stond sowieso al op 800 x 600 ... Dus de verkoper maar contacteren zeker ...  :(

Windows 10   NLD 64bit  Installatiedatum: 2016/09
Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70GHz Speed=2712MHz  RAM=8 067MB  Boot mode: Normal
Windows 10 Edu NL
Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70GHz 2712   B150M PRO-VDH (MS-7982)
Intel(R) HD Graphics 530 1024MB 1920 x 1080
Realtek High Definition Audio
Nr: 1 Model: Generic- MS/MS-PRO USB Device
Nr: 2 Model: WDC WD10EZEX-22BN5A0
AV: AVG Internet Security FW: Windows Firewal Enabled: True

Offline danielvdv

  • Volledig lid
  • **
  • Berichten: 197
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re:Beeldschermprobleem
« Reactie #8 Gepost op: 07 maart 2005, 11:42:43 »
Nog maar een berichtje ... als ik via Spybot kijk welke programma's automatisch worden opgestart, dan staat daar een en ander in het geel. In het rood staat echter

Located: HK_CU:Run, ctfmon.exe
command: C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
   file: C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
   size: 15360
    MD5: 7de46c9c40abb58c8fdfe0212a3bf2b4

Kan dat er iets mee te maken hebben? (Als ik domme vragen stel, niet inhouden om me dat te zeggen hoor  ;))
Windows 10   NLD 64bit  Installatiedatum: 2016/09
Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70GHz Speed=2712MHz  RAM=8 067MB  Boot mode: Normal
Windows 10 Edu NL
Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70GHz 2712   B150M PRO-VDH (MS-7982)
Intel(R) HD Graphics 530 1024MB 1920 x 1080
Realtek High Definition Audio
Nr: 1 Model: Generic- MS/MS-PRO USB Device
Nr: 2 Model: WDC WD10EZEX-22BN5A0
AV: AVG Internet Security FW: Windows Firewal Enabled: True

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 20.569
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re:Beeldschermprobleem
« Reactie #9 Gepost op: 07 maart 2005, 12:28:05 »
Dat heb je zeker niet zien staan in Spybot. In welk programma wel?

SoftAid



Citaat
ctfmon - ctfmon.exe - Process Information
Process File: ctfmon or ctfmon.exe
Process Name: Alternative User Input Services
 
Description:
ctfmon.exe is a part of the Microsoft Office suite. It activates the Alternative User Input Text Input Processor (TIP) and the Microsoft Office XP Language Bar. This program is a non-essential system process, but should not be terminated unless suspected to be causing problems.

Heeft dus niets met uw probleem te maken. :-\

Je kan wel ctfmon uitschakelen:
https://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=282599

Maximum grootte bijlagen vergroot naar 4 MB
Dubbelposten, het posten op verschillende forums van dezelfde vraag, dient op
voorhand gemeld te worden, met een link naar het topic op de andere site.
Overtreding van deze regel kan bestraft worden met verbanning !

Offline danielvdv

  • Volledig lid
  • **
  • Berichten: 197
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re:Beeldschermprobleem
« Reactie #10 Gepost op: 07 maart 2005, 15:21:05 »
Dag SoftAid

Ha! Spybot is het hoor! Hoe kom ik daar in spybot aan? Heel eenvoudig: tools en binnen tools: windows startup. Als ik daar dan de gegevens naar kladblok kopieer, dan staat er wel degelijk de informatie (en veel meer) die hierboven vermeld staat.

danielvdv
Windows 10   NLD 64bit  Installatiedatum: 2016/09
Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70GHz Speed=2712MHz  RAM=8 067MB  Boot mode: Normal
Windows 10 Edu NL
Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70GHz 2712   B150M PRO-VDH (MS-7982)
Intel(R) HD Graphics 530 1024MB 1920 x 1080
Realtek High Definition Audio
Nr: 1 Model: Generic- MS/MS-PRO USB Device
Nr: 2 Model: WDC WD10EZEX-22BN5A0
AV: AVG Internet Security FW: Windows Firewal Enabled: True

Offline danielvdv

  • Volledig lid
  • **
  • Berichten: 197
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re:Beeldschermprobleem
« Reactie #11 Gepost op: 09 maart 2005, 12:06:36 »
En intussen al weer een paar dagen geen last meer van beeldscherm dat wegvalt ... Tja.

Intussen blijft mijn vorige opmerking over Spybot gelden ...

danielvdv
Windows 10   NLD 64bit  Installatiedatum: 2016/09
Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70GHz Speed=2712MHz  RAM=8 067MB  Boot mode: Normal
Windows 10 Edu NL
Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70GHz 2712   B150M PRO-VDH (MS-7982)
Intel(R) HD Graphics 530 1024MB 1920 x 1080
Realtek High Definition Audio
Nr: 1 Model: Generic- MS/MS-PRO USB Device
Nr: 2 Model: WDC WD10EZEX-22BN5A0
AV: AVG Internet Security FW: Windows Firewal Enabled: True

Offline KAPE

  • Security Expert
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.951
  • Geslacht: Man
  • Wie zoekt, die vindt !
Re:Beeldschermprobleem
« Reactie #12 Gepost op: 09 maart 2005, 12:15:01 »
Hoi Daniel,

Gewoon een vraagje. Binnen mijn Spybot-tools ontdek ik helemaal geen Windows-startup. In welke versie zit dit en waar ?

KAPE

Offline danielvdv

  • Volledig lid
  • **
  • Berichten: 197
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re:Beeldschermprobleem
« Reactie #13 Gepost op: 09 maart 2005, 13:29:46 »
Dag Kape,

Ik vind deze info op mijn Spybot 1.4 bèta1 versie (bèta is met het gewone Griekse teken weergegeven, maar dat teken kan ik hier niet tikken). Daar in de linkerkolom de tools aanklikken en binnen die tools de topic "system startup". Dan verschijnen alle opstarten van de computer. Je kan die kopiëren naar kladblok en dan heb je je informatie een beetje uitvergroot met wat meer gegevens, maar sowieso heb je de info al op je gewone scherm.
Als je nog een vraag heb, vuur gerust af, he. Ik ben deze namiddag wel weg, maar als je nog iets wil weten, dan reageer ik vandaag nog wel!
Beste groeten,

Daniël
Windows 10   NLD 64bit  Installatiedatum: 2016/09
Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70GHz Speed=2712MHz  RAM=8 067MB  Boot mode: Normal
Windows 10 Edu NL
Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70GHz 2712   B150M PRO-VDH (MS-7982)
Intel(R) HD Graphics 530 1024MB 1920 x 1080
Realtek High Definition Audio
Nr: 1 Model: Generic- MS/MS-PRO USB Device
Nr: 2 Model: WDC WD10EZEX-22BN5A0
AV: AVG Internet Security FW: Windows Firewal Enabled: True

Offline danielvdv

  • Volledig lid
  • **
  • Berichten: 197
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re:Beeldschermprobleem
« Reactie #14 Gepost op: 09 maart 2005, 20:04:57 »
PS bij vorig bericht: spybot is wel ingesteld in advanced mode (gewoon aan te klikken)  :)
Windows 10   NLD 64bit  Installatiedatum: 2016/09
Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70GHz Speed=2712MHz  RAM=8 067MB  Boot mode: Normal
Windows 10 Edu NL
Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70GHz 2712   B150M PRO-VDH (MS-7982)
Intel(R) HD Graphics 530 1024MB 1920 x 1080
Realtek High Definition Audio
Nr: 1 Model: Generic- MS/MS-PRO USB Device
Nr: 2 Model: WDC WD10EZEX-22BN5A0
AV: AVG Internet Security FW: Windows Firewal Enabled: True

 


www.combell.com