Help!

PC-Problemen?
De vrijwilligers van Oplossing.be zoeken gratis met u mee!

Hulp bij posten

Recente topics

Auteur Topic: Draadloos netwerk herinstellen na computercrash  (gelezen 3635 keer)

Offline gerritz

• Lid
  • *
  • Oplossing.be
Draadloos netwerk herinstellen na computercrash
« Gepost op: 12 november 2007, 12:14:54 »
Beste oplossers,
Na een crash van de harde schijf, ben ik bezig met alles terug te installeren.
Zo ook mijn draadloos netwerk.
De gecrashte pc was de "Beheerder" van het netwerk.
Mijn dochter kon via het netwerk printen met de printer die aan mijn pc aangesloten is (niet draadloos).
Dit is nu niet meer mogelijk.
Zou ik de router moeten 'resetten naar fabrieks instellingen' en dan een nieuw netwerk aanmaken?
Of kan ik via mijn pc alles bijwerken?
Hartelijk dank bij voorbaat.
PS: de router is een Dlink DSL-G624T wireless ADSL router
win xp home / amd athlon 64 3200 +s939/ ddr 2gb ram/ nVidea 7300GS/dvd-dual layer lightscribe/ hard disk 200 gb /LaCie 500 gb externe harde schijf/ d-link DSL-924 bundle 1*DSL-G624T Wless ADSL modem-gateway/firewire pc1394/Kaspersky antivirus/ scarlet adsl / ie7

Offline spyder

• Ambassadeur
  • PC probleem zit meestal tussen scherm en rugleun
Re: Draadloos netwerk herinstellen na computercrash
« Reactie #1 Gepost op: 12 november 2007, 20:01:41 »
Hoi Gerritz,

In je router hoef je niet echt iets te veranderen. ;)

Aangezien jou PC terug geinstalleerd is, is het op deze dat je alles terug moet instellen.

Hoe begin je hieraan?

1)WERKGROEP EN COMPUTERNAAM INSTELLEN.
Hiervoor klik je met rechts op "Deze Computer" en je gaat naar eigenschappen> tabblad Computernaam. Klik hier op de knop Wijzigen.
Bij Computernaam geef je de naam in waarmee jou PC bekend is in het netwerk. Deze naam mag maar 1 KEER voorkomen in je netwerk.
Bij Werkgroep geef je de naam van jou netwerk in (bvb gerritznet). Deze noem moet IDENTITIEK zijn voor je HELE netwerk. (Controleer deze naam even op de PC van je dochter)

Klik 2 maal op OK, en herstart je PC om deze PC in je netwerk op te nemen.

2)BESTANDS EN PRINTERDELING
Controleer of deze ingesteld is. (Normaal gezien wel, maar je kan nooit weten ;))
Ga naar Start> Configuratiescherm> Netwerkverbindingen, rechtsklik op jouw internetverbinding, en ga naar Eigenschappen.
Zoek onder "Deze verbinding heeft de volgende onderdelen nodig" naar Bestands en printerdeling. Hier moet een vinkje voor staan.

Deze moet ook door je firewall herkend worden. Gebruik je de Windows Firewall, ga je naar Start> Configuratiescherm en je dubbelklikt op Windows Firewall. Ga naar tabblad "Uitzonderingen" en zorg dat er een vinkje voor Bestands en printerdeling staat.

3)PRINTER DELEN
Installeer de printer eerst op jou computer zoals je dit normaal altijd zou doen. Vervolgens ga je naar Start> Configuratiescherm> Printers en faxapparaten.
rechtsklik op de zojuist geinstalleerde printer en selecteer DELEN.
Selecteer het bolletje bij "Deze printer delen" en bij share naam geef je een naam om je PC binnen je netwerk te herkennen (bvb printerke, printer, drukker,....) en druk op OK

Nu ga je op de PC van je dochter en je voegt een printer toe. (Start> Configuratiescherm> Printers en faxapparaten> Een printer toevoegen).
Klik op "Volgende " om de wizard te starten, en selecteer "Netwerkprinter of een printer die met een andere computer is verbonden" en klik op Volgende.
Zorg ervoor dat "Een printer zoeken" geselecteerd is, en klik opnieuw op Volgende.
In het kadertje "Gedeelde printers" zullen alle printers zichtbaar zijn binnen je netwerk. Het kan zijn dat je niks te zien krijgt maar dan dubbelklik je op de tekst die hierin staat, en je navigeert naar Microsoft Windows Netwerk> jouw netwerk> jouw PC> printer die aan jouw PC hangt. Klik op Volgende. Er wordt je gevraagd of je deze printer als standaard printer wil gebruiken. Hierop antwoord je bevestigend en klik op Volgende en Voltooien.
Als alles goed gegaan is , zou je nu op de PC van je dochter terug moeten kunnen afdrukken.

spyder

Windows 7 Ultimate Unknow NLD
Intel(R) Core(TM) i7 CPU         870  @ 2.93GHz 2934
P7P55D-E PRO
NVIDIA GeForce GTX 470 1280MB 1680 x 1050
HD 1 : INTEL SSDSA2M080G2GC (80GB)
HD 2 : ST31500341AS (1,5TB)
HD 3 : ST320006 41AS (2TB)
browser: Maxthon  mail:Thunderbird AV: Bitdefender
Scarlet user

Offline giolovin

• Volledig lid
  • **
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: 12 november 2007, 23:30:25 »
Soms gaat het niet om via deze weg een printer toe te voegen...

Wat je dan wel kan doen (op de pc van je dochter) is via Start>zoeken>linker deelvenster "Computer of personen" en bij computernaam vul je niks in of een asterix-teken (*).

Zie je jouw computernaam klik er op en dan zie normaal gezien de printers die gedeeld worden.

Als je er op klikt zou die normaal dan automatisch de driver van de printer moeten installeren.

Met vriendelijke groeten

Giovanni
MS-7048 MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD, RADEON 9800 XT AGP (0x4E4A)RADEON 9800 XT Secondary AGP (0x4E6A), Windows XP, Home, SP2, NL, Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz, 1 GB RAM, HDD:195 GB, NTFS, AVG Anti-Virus, Internet Explorer 7.0, Outlook Express

Offline gerritz

• Lid
  • *
  • Oplossing.be
« Reactie #3 Gepost op: 16 november 2007, 18:41:19 »
Beste oplossers,
Deze avond heb ik eindelijk wat tijd gehad om jullie raadgevingen te volgen.
Dit is van de eerste keer gelukt!!
Alles is weer in orde.
Hartelijk bedankt en misschien tot nog eens!
Groeten,
Gerrit
win xp home / amd athlon 64 3200 +s939/ ddr 2gb ram/ nVidea 7300GS/dvd-dual layer lightscribe/ hard disk 200 gb /LaCie 500 gb externe harde schijf/ d-link DSL-924 bundle 1*DSL-G624T Wless ADSL modem-gateway/firewire pc1394/Kaspersky antivirus/ scarlet adsl / ie7

www.combell.com