Dat zou niet mogen : dit is zelfs een High End Switch en een 'managed' one... Daar zit volgens mij zelfs een beheerssoftware bij waar je het verkeer over de poorten kan beheren of vergis ik me ?
Alleszins het hoort zo niet te zijn : ik veronderstel dat de switch ook nieuw is en dus waarschijnlijk ook OK...
Blijven over als mogelijke boosdoeners : de kabels, de apparaten eraan ?
a) haal alle apparaten weg van het net behalve de Sonos en één satelliet : uurtje testen
voeg dan één voor één toestellen bij, telkens een uurtje wachten en Sonos laten spelen.
Op een bepaald ogenblik zal het terugkomen en dan is de laatst aangekoppelde de boosdoener
b) dan dit apparaat verplaatsen naar andere aansluiting en zien of het probleem mee verhuist
als het op andere aansluiting ook terugkomt is het apparaat dat je laatst aansloot op zich de boosdoener
blijft het na verplaatsen uit, dan is de bekabeling op het vorige punt van aansluiting de boosdoener.
wel effe werk, succes !